تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ شهريور

در نهایت پس از دو سال انتظار، اسپیکرهای قابل اتصال آمازون به نام Echo وارد بازار اروپا می شود. در یک رویداد تجاری در لندن این کمپانی تایید کرد که هر دو مدل استاندارد و  Echo Dot (و هر دو با یک رنگ سفید جدید) به زودی در آلمان و انگلستان عرضه می شود و دستیار صوتی هوشمند این اسپیکر (آلکسا) به فروشندگان کمک خواهد کرد. هم اکنون پیش سفارش ها به قیمت 180 دلار قابل انجام است، که البته مدل استاندارد در اواخر سپتامبر و مدل 50 دلاری Dot در ماه اکتبر تحویل داده می شود.


در آمریکا مشتریان اسپیکرهای آمازون از شراکت این کمپانی با سایرین بهره فراوانی برده اند، از جمله این که به کمک دستیار صوتی می توانند یک تاکسی از Uber بگیرند، قفل در هوشمند خود را چک نمایند یا این که از آلکسا بخواهند پست های توییتر را برایشان بخواند. حال شرکت های اروپایی (نظیر اسکای اسپورت، TuneIn و ...) نیز مشتاق همکاری با آمازون هستند.
آلکسا کارهای دیگری نیز می تواند انجام دهد، از جمله این که از روی گوشی آهنگ پخش کند، کتاب های صوتی بخواند و زمان و آب و هوا را به کاربر اعلام نماید. ظاهراً آمازون تلاش دارد آلکسا را به تمام خانه ها بیاورد، چه از طریق اسپیکرهای این شرکت و چه از طریق سیستم Fire HD 8. نتیجه این تلاش ها جلو افتادن آمازون از اپل و گوگل در رقابت هوشمندسازی خانه ها خواهد بود. البته در زمینه اسپیکرهای اکو تا به همین جا نیز آمازون بی رقیب است.

برچسب هاEcho
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حالا Amazon Echo برای شما کتاب می خواند!