محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش دیجیاتو، مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره چیپ اگزینوس سامسونگ با GPU شرکت AMD هستیم و حالا اطلاعات جدید از احتمال معرفی آن در ماه آینده میلادی خبر می‌دهد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش دیجیاتو، مدت‌هاست می‌دانیم که سامسونگ و AMD در حال کار روی چیپست با پردازنده گرافیکی رادئون هستند. حالا گزارشی تازه می‌گوید این پردازنده گرافیکی با وجود Throttle شدید از جدیدترین گرافیک Mali که سامسونگ هم‌اکنون از آن استفاده می‌کند، قوی‌تر است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش دیجیاتو، سامسونگ در گذشته مشغول توسعه پردازنده‌های اختصاصی‌اش بود اما به علت عملکرد نه چندان مناسب هسته‌های «Mongoose» در مقایسه با طراحی‌های ARM، تصمیم به تعطیلی این بخش گرفت. اما ظاهرا سامسونگ می‌خواهد با استخدام مهندسان سابق AMD و اپل، دوباره مشغول به توسعه پردازنده اختصاصی شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش دیجیاتو، اینتل ممکن است سال آینده شاهد سقوط سهم بازار پردازنده‌های خود به پایین‌ترین سطح باشد و یکی از بزرگ‌ترین دلایل آن مهاجرت اپل به پردازنده M1 است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

با توجه به امتداد کمبود جهانی تراشه، یک محموله تراشه گرانقیمت در هنگ کنگ سرقت شده است.
به نقل از گیزموچاینا، طبق گزارش‌های اخیر کمبود جهانی تراشه در آینده نزدیک برطرف نمی‌شود. در حالی که تولید کنندگان محصولات الکترونیکی سعی دارند فعالیت‌های خود با توجه به ذخایر اندک تراشه را ادامه دهند، ابعاد و پیامدهای جدیدی از چالش کمبود تراشه آشکار شده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش دیجیاتو، سامسونگ راهکاری برای ساخت حافظه‌ معرفی کرده است که به‌طور خلاصه، اجازه می‌دهد حافظه‌های UFS 3.1 و LPDDR5 روی یک تراشه قرار بگیرند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد

به گزارش دیجیاتو، بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای گوشی‌های هوشمند منتظر رونمایی از گلکسی S21 FE هستند، اما ظاهرا کمبود تراشه روی این دستگاه تاثیر گذاشته و سامسونگ تولیدش را به حالت تعلیق درآورده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

تولید تراشه دومین صنعت دقیق دنیا پس از هواپیماسازی است اما دستگاه‌های لیتوگرافی مورد استفاده در ساخت تراشه تنها در انحصار چند شرکت غربی هستند. حالا هواوی قصد دارد برای ساخت دستگاه‌های لیتوگرافی و شکستن انحصار یکی از پیشرفته‌ترین دانش‌های روز دنیا خیز بردارد.

ادامه مطلب