محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دو منبع آگاه، مدیاتک اولین چیپ ۴ نانومتری جهان را وارد بازار خواهد کرد. تولید این چیپست احتمالا در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ یا ابتدای ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين

در پی تحریم های آمریکا، بزرگترین تراشه ساز جهان سفارش های یکی از نهادهای ابررایانشی چین را تعلیق کرد.
به نقل از گیزموچاینا، هفته گذشته آمریکا ۷ نهاد ابررایانه ای چین را به اتهام همکاری با ارتش این کشور در فهرست سیاه بازرگانی خود قرار داد. پس از آن، تایوان نیز اعلام کرد شرکت‌های تراشه سازی آن نیز از قوانین آمریکا پیروی و از ارائه سرویس و تجهیزات به نهادهای مذکور خودداری می‌کنند.
اکنون تأثیر این تحریم‌ها در حال نمایان شدن است، زیرا TSMC(شرکت تولید کننده نیمه رسانا تایوان) اعلام کرد سفارش تراشه‌های جدید مربوط به یکی از نهادهای تحریم شده را تعلیق کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين

شرکت TSMC تایوان که بزرگترین شرکت تراشه سازی قراردادی جهان است، در بحبوحه شکاف فزاینده میان آمریکا و چین برای نخستین بار هشدار داد که تنشهای تجاری ممکن است دسترسی به تجهیزات تولید کلیدی را مختل کرده و به فعالیت‌های این شرکت لطمه وارد کند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۶ فروردين

مدیرعامل شرکت اینتل از مذاکرات برای آغاز تولید تراشه برای خودروسازان به منظور رفع کمبودی که کارخانه های خودروسازی را به تعطیلی کشانده است، خبر داد.
پَت گلسینگر، مدیرعامل اینتل به رویترز گفت: این شرکت با شرکتهایی که تراشه ها را برای خودروسازان طراحی می کنند درباره تولید این تراشه ها در داخل شبکه کارخانه اینتل با هدف تولید تراشه ها در مدت سه تا شش ماه سرگرم مذاکره است. وی در دیدار روز دوشنبه مدیران ارشد ۲۰ شرکت بزرگ با مقامات کاخ سفید برای صحبت درباره زنجیره تامین نیمه رسانا حضور داشت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۶ فروردين

شرکت ان ویدیا از تولید تراشه ای به نام درایو آتلان خبر داده که برای افزودن قابلیت های جدید به خودروها طراحی شده و می تواند بیش از یک تریلیون محاسبه را در ثانیه انجام دهد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۵ فروردين

به گزارش زومیت، بررسی بازار نشان می‌دهد در پی رونمایی انویدیا از پردازنده‌ی مرکزی گریس، ارزش سهام اینتل با افت ۴٫۱۸ درصدی مواجه شده؛ اما ارزش سهام انویدیا افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۳ فروردين

به گزارش زومیت، گفته می‌شود شیائومی و اوپو همچون گوگل مشغول کار روی تراشه‌ای اختصاصی برای دستگاه‌های موبایلی هستند. ظاهرا سیستم-روی-چیپ شیائومی و اوپو از شبکه‌ی sub-6GHz 5G پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ فروردين

به گزارش دیجیاتو، مقامات هنگ‌کنگ ظاهرا بیش از ۳۰۰ پردازنده استخراج رمزارز ۳۰HX شرکت انویدیا را توقیف کرده‌اند. فعلا دلیل اصلی توقیف این محموله اعلام نشده اما این اقدام احتمالا در راستای تلاش‌های دولت هنگ کنگ برای توقف استخراج غیرقانونی رمزارز در این منطقه بوده است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند