محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، حمله یادشده در ماه گذشته رخ داده و توسط نمایندگان حزب قدرت مردم کره جنوبی در پارلمان این کشور افشا شده که حزب اصلی مخالف دولت محسوب می‌شود. بر اساس گزارش این حزب ۱۳ مورد دسترسی غیرمجاز به شبکه رایانه‌ای داخلی مؤسسه تحقیقاتی هسته‌ای KAERI در کره جنوبی در تاریخ ۱۴ می رخ داده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، این قانون که در آستانه تصویب در مجلس نمایندگان استرالیا قرار دارد واکنشی به گسترش حملات باج افزاری و واکنش منفعلانه قربانیان این حملات است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش پیوست، باگی که به‌تازگی در iOS پیدا شده، زمانی به وجود می‌آید که دستگاه شما تلاش می‌کند به یک شبکه بی‌سیم با یک نام خاص وصل شود. در این صورت، دستگاه قابلیت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای را از دست می‌دهد و حتی خاموش و روشن کردن دستگاه هم برای حل این مشکل بی‌فایده خواهد بود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

گزارش وضعیت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات نشان می‌دهد که طی یکسال گذشته ۴۰۵ میلیون و ۹۵۶ هزار حمله بدافزاری توسط شبکه ملی تله بدافزار در کشور شناسایی شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

مرکز ماهر با اعلام شناسایی بیش از ۹۰ آسیب‌پذیری موجود در دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل ‫اندروید از کاربران خواست سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌های آسیب‌پذیر اقدام کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۸ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، این روزها بسیاری از قابلیت‌‌های پیشرفته گوشی‌‌های هوشمند از جمله آیفون‌‌های اپل، با بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های کلود انجام ‌‌می‌شود. بدین معنی که اپلیکیشن‌‌ها، به‌منظور ارائه سرویس و یا قابلیتی خاص به کاربران، ‌‌می‌بایست اطلاعات خود را به کلود ارسال کنند تا پردازش در این فضا صورت گیرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

گروه علی بابا قربانی ماهها عملیات استخراج اطلاعات وب از سوی یک شرکت مشاوره بازاریابی شد که اطلاعات مهمی نظیر نام و شماره تلفن کاربران در این پلتفرم را برای اهداف خود جمع آوری کرده است.
دادگاهی در چین اعلام کرد کارمند یک شرکت مشاوره که به بازرگانان در فروشگاه آنلاین تائوبائوی علی بابا کمک می کرد، در زمینه جمع آوری بیش از یک میلیارد مورد اطلاعات از کاربران تائوبائو از سال ۲۰۱۹ و استفاده از آنها برای خدمت رسانی به مشتریانش گناهکار شناخته شد. دادگاه این کارمند و کارفرمایش را به بیش از سه سال حبس و پرداخت جریمه ۴۵۰ هزار یوان (۷۰ هزار و ۲۶۰ دلار) محکوم کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد

به گزارش دیجیاتو، گوگل نسخه جدیدی از مرورگر کروم را برای ویندوز، مک او اس و لینوکس منتشر کرده که چند آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک را برطرف می‌کند. یکی از این آسیب‌پذیری‌های روز صفر توسط هکرها به کار گرفته شده بود.

ادامه مطلب