اپلیکیشن
الناز فرجی۲۳:۴ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ آذر

زمانی که از ویژگی جدید اپل یعنی عکسهای زنده در iphone 6s  و 6 plus صحبت میکنم برخی کاملا با آن نا آشناهستند و برخی دقیقا نمیدانند چطور با آن کار کنند .
اگر بگویم این عکسهای زنده عکاسی را دگرگون میکنند اغراق نکرده ام. این گزینه به قبل و بعد از گرفتن عکس حرکت میدهد و آنها را در قالب یک عکس GIF مانند 3 ثانیه ای در می آورد . برای مثال شما میتوانید از دوستتان در حالت لبخند عکسی بگیرید و احتمالا کمی از خنده ی قبل از عکس نیزدر زمان آماده شدن برای عکس هم در تصویر میفتد . با نگه داشتن انگشتتان بر روی عکس ثابت، کلیپ سه ثانیه ای پخش میشود . چگونه کار میکند ؟ 1.5 ثانیه قبل از عکس را با ضبط پیوسته ای میگیرد که اگر شاتر را نزنید ,ذخیره نمیشود . به صورت تکنیکی این یک ویدئو است اما چون کوتاه است ، بیشتر شبیه یک سینما عکس ، GIF  یا چیزی است که اپل آن را "خاطرات زنده" مینامد .
تلاش اپل در مورد عکس های زنده در واقع نتیجه ی طرز ساختن و تولید محتویات بصری امروز ماست . از snapchat  تا vine تا اپلیکیشن هایی مانند بومرنگ، به اشتراک گذاری این نوع از محتویات تجربه ی متحرک تری میشود ، عکس های زنده این مهفوم را به کارایی  فطری iphone  تبدیل میکند . ولی گرفتن یک عکس زنده درابتدا ممکن است سخت باشد - ممکن است عکسها تار شوند . ولی بعد از گذراندن زمانی اندک با این گزینه و با راهنمایی های پایین قادر خواهید بود تا بر این هنر یکبار برای همیشه مسلط شوید . بیایید یک نگاهی بیندازیم .
چگونه بهترین عکس های زنده را بگیریم
- برای گرفتن یک عکس زنده ، اپلیکیشن دوربین را باز کنید .به صفحه ی عکسها رفته و روی دایره ی زرد وسطی در بالا کلیک کنید . دکمه ی شاتر را وقتی آماده شدید فشار دهید .
- از آنجایی که عکسهای زنده لحظه های قبل  و بعد از عکس را میگیرند ، باید یادتان باشد که دستتان را ثابت نگه دارید .
- جعبه ی زردی که میگوید " live" زمانی که گزینه فعال است ظاهر خواهد شد . بگذارید ناپدید شود و سپس میدانید که دیگر عکس نمیگیرد . پی نوشت : با iOS 9.1 ، آی فون به صورت خودکار خواهد فهمید که گوشی بالا و پایین میرود و هرچیزی را که در این فاصله گرفته شده را پاک خواهد کرد . بنابراین عکسی از زمین یا زوایای اتفاقی بعد از عکس نخواهد بود .
-عکس 12 مگاپیکسلی هنوز در قلب عکس زنده خواهد بود ، و این چیزی است که مردم در ابتدا در عکس شما میبینند . گفته میشود که روی این کار کنید که بهترین عکس ثابت را بگیرید .
- طوری عکس را بگیرید که انگار یک عکس معمولی میگیرید ، نه یک ویدئو ، پس گوشی را زیاد تکان ندهید .
- عکس های زنده به لحظات متوقف شده ی ما مفهوم میدهند . فقط متحرک نیستند . صدا هم در این بخش از یادگاریهایمان ذخیره میشود .این عکس ها  شامل صدا هم میشوند پس دقت کنید در چه محیطی هستید وبه جای شمردن با صدای بلند, زمان شمارش معکوس را با انگشتتان نشان دهید.
چه زمانی از عکسهای زنده استفاده کنیم
- از آنجایی که عکسهای زنده لحظات کوتاهی از زمان را ثبت میکنند، حرکت های ظریف بسیار مناسب این گزینه هستند مانند:( لبخندی در پایان قهقهه و یا فوت کردن در میان موهای فردی دیگر )
- هر عکسی مربوط به حیوان خانگیتان  و مناظر هم میتوانند با این حرکت زنده شوند . زمانی که در ساحل هستید حرکت امواج را ثبت کنید یا وقتی در پارک هستید چرخش برگها در باد را .
- روی سوژه در قسمت اصلی فوکوس نمایید اما راه رفتن مردم در دوردست را هم در نظر داشته باشید . این کار حس کشمکش و تقلا را به عکس میدهد .
- بمب های عکسی . حالا میتوانید مجرمان را در حرکت بگیرید .
- آتش بازی. بیایید روراست باشیم - عکسهای معمولی هیچ وقت حق مطلب را ادا نکردند .
چه زمانی از عکسهای زنده استفاده نکنیم
- نشان دادن نوشیدنی هایStarbucks
- عکس گرفتن از یک غذا . مگر اینکه جهش روغن باشد که خیلی جالب میشود
- سلفی . سلفی را دوست دادم اما مطمئن نیستم بخواهم تنظیماتان را قبل از عکس اصلی ببینم .
نکاتی که باید در ذهن داشته باشید
- شما میتوانید عکس های زنده را برای صفحه ی قفل شده ی آی فون استفاده کنید . این عکس ها را مانند عکس های ثابت روی پس زمینه قرار دهید . شما همچنین میتوانید یک عکس زنده گرفته و آن را روی صفحه ی ساعت مچی هوشمند اپلتان بگذارید .
- عکس های زنده دو برابر یک عکس معمولی جا میگیرند ، بنابراین لحظاتتان را عاقلانه انتخاب کنید .
- شما میتوانید عکس های زنده را با هر کسی که ios9  یا OS X EL capitan دارد به اشتراک بگذارید .
- هر کسی با آی فون یا آی پد نسل قبل که ios9 دارد میتواند عکسهای زنده را ببیند . فقط روی صفحه ضربه زده و پایین نگهش دارید .به خاطر داشته باشید که میتوانید حاشیه ی مشکی اطراف عکس را لمس کنید ، تا عکس زنده را با انگشتتان نپوشانید .
- بر روی مک هایی که با سیستم EL capitan هستند، عکس های زنده را به اپلیکیشن عکسها اضافه کنید . عکس  های زنده به صورت اتوماتیک زمانی که بر رویشان کلیک کنید پخش میشوند .
- شما حتی میتوانید عکس های زنده را در apple tv با یک airplay ببینید . میدانیم که خانواده در این تعطیلات کنار آتش چه کردند .
- اپلیکیشن فیس بوک هم عکس های زنده را پشتیبانی میکند .

برچسب هاLive PhotosiPhoneart
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا میدانید هزینه واقعی ساخت آیفون چقدر است؟