گوناگون
رضا رزمی۶:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد

شرکت اپل به عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین و هیجان انگیزترین محل‌های کاری شناخته شده است. بنابراین تعجبی ندارد اگر بفهمیدکه به دست آوردن یک شغل در آنجا کار راحتی نیست. اپل، مثل گوگل و دیگر شرکت‌های بزرگ، سوالاتی تکنیکی بر پایه تجربه کاری پیشین شما و چند معمای دشوار می‌پرسد. ما نوشته‌های اخیر سایت کاریابی گلس‌در را بررسی کردیم و از آن بعضی از سخت‌ترین سوالات مصاحبه‌ای را که از کاندیداها پرسیده شده، پیدا کردیم.
از بعضی خواسته شده بود تا مساله‌های ریاضی دشوار را حل کنند و از دیگران خواسته بودند که مساله‌هایی آسان اما به اندازه کافی مبهم را حل کنند که نیازمند تمام توجه و حواس آن‌هاست.
۱. به من بگویید که در زندگی‌تان چه کاری انجام داده‌اید که به طور ویژه‌ای به آن افتخار می‌کنید؟
۲. چه شکست‌هایی خورده‌اید و چه چیزهایی از آن‌ها آموخته‌اید؟
۳. یکی از مشکلات جالبتان را توصیف کنید و بگویید چطور حل‌اش کردید؟
۴. چگونه به یک کودک ۸ ساله توضیح می‌دهید که مودم چیست و چه کاربردی دارد؟
۵. چه چیزی شما را امروز به اینجا کشانده است؟
۶. شما صد سکه در اختیار دارید و آن‌ها را روی میزی صاف قرار داده‌اید و هر کدام از آن‌ها یا از رو یا از پشت روی میز قرار گرفته‌اند. ده تای آن‌ها به رو و نودتای آن‌ها به پشت هستند. شما نه می‌توانید آنها را لمس کنید و نه ببینید و نه هیچ کاری که بتواند به شما نشان دهد که کدام طرف سکه رو به بالاست. سکه‌ها را به دو گروه تقسیم کنید به طوری که در هر گروه به تعداد مساوی سکه‌هایی رو به بالا قرار بگیرند.
۷. پنج سال دیگر می‌خواهید چه کاری انجام دهید؟
۸. چرا می‌خواهید به شرکت اپل ملحق شوید و اگر در این شرکت استخدام شوید، دل‌تان برای چه چیزی در محل کار فعلی‌تان تنگ می‌شود؟
۹. خود را توصیف کنید، چه چیزی به شما هیجان می‌بخشد؟
۱۰. چگونه یک تستر را امتحان می‌کنید؟
۱۱. اگر شما را استخدام کنیم، دوست دارید بر روی چه موضوعی کار کنید؟
۱۲. سه جعبه وجود دارد، یکی از آنها فقط محتوی سیب، یکی فقط پرتقال و دیگری هم سیب و هم پرتقال است. برچسب‌های این سه جعبه به شکل اشتباهی چسبانده شده‌اند به طوری که هیچ برچسبی محتوای درست جعبه را نشان نمی‌دهد. شما فقط می‌توانید یک جعبه را باز کنید و بدون نگاه کردن درون آن یک میوه را بیرون بکشید و ببینید. چگونه می‌توانید با دیدن آن میوه به سرعت تمامی جعبه را به درستی برچسب‌گذاری کنید؟
۱۳. آیا تا به حال با تصمیمات یک مدیر مخالفت کرده‌اید و اگر پاسخ‌تان مثبت است، چگونه مخالفت‌تان را ابزار کرده‌اید؟ مثالی مشخص بزنید و توضیح دهید که این مخالفت را اصلاح کرده‌اید، چه نتیجه‌ای به دست آورده‌اید و آن شخص امروز شما را چگونه توصیف خواهد کرد.
۱۴. ما چرا باید شما را استخدام کنیم؟
۱۵. آیا فرد خلاقی هستید؟ به چه چیز خلاقانه‌ای می‌توانید فکر کنید؟
۱۶. یک تجربه تحقیر کننده را توصیف کنید.
۱۷. چه چیزی مهم‌تر است، حل مشکل مشتری یا ایجاد تجربه خوب برای او؟
۱۸. شما فردی مثبت به نظر می‌رسید، چه چیزهایی می‌تواند روحیه‌تان را خراب کند؟
۱۹. به من نشان دهید که چگونه فقط از طریق صدای‌تان به یک مشتری نشان می‌دهید که تمایل به کمک به او دارید؟
۲۰. با توجه به یک اپلیکیشن مانند آی‌تونز که عکس‌ها را جمع‌آوری می‌کند و در مرور زمان استفاده نشود، شما چه استراتژی‌ای برای کنار گذاشتن عکس‌های غیرقابل استفاده در طول زمان به کار می‌برید؟
۲۱. در چهار سال گذشته بهترین روز شما چه روزی بوده است؟ بدترین روزتان چطور؟
۲۲. روزانه چه تعداد کودک متولد می‌شوند؟
۲۳. زمانی که به عنوان یک مشتری وارد یکی از فروشگاه‌های اپل می‌شوید، چه چیزی در مورد فروشگاه نظرتان را جلب می‌کند و در زمان ورود چه احساسی دارید؟
۲۴. اگر دو عدد تخم مرغ داشته باشید و بخواهید بدانید که از حداکثر طبقه‌ای که می‌توانید تخم‌مرغ را بیندازید بدون آن که تخم‌مرغ بشکند،‌ چگونه این کار را می‌کنید؟ راه حل بهینه چیست؟

برچسب هاAppleApple Question
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
اصغر
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ مرداد
اشتباه لغتی در متن هست. پرتغال اسم کشوره و سیب و پرتغال اشتباهه!!! پرتقال میوه است.
علیرضا
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد
جواب معما ها رو هم بزارید ممنون میشم
حامد
۹:۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد
مگه میشه! مگه داریم!
majid.mh
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۳ مرداد
جواب 12 جالبه ! روی همه ی جعبه ها برچسب اشتباهی زده شده ابتدا دستتون رو می کنید داخل جعبه ای که روش نوشته سیب و پرتقال ( این جعبه یا حاوی سیبه یا حاوی پرتقال چون برچسب روی اون اشتباهه ) پس از بیرون کشیدن یکی از میوه های داخل جعبه می فهمید که داخل اون جعبه چیه به این ترتیب برچسب مربوط به سیب یا پرتقال رو از روی جعبه ی دیگه درمیارید و روی اون می چسبونید حالا مونده دو تا برچسب و دو تا جعبه از طرفی برچسب غلط روی جعبه ی سوم هنوز دست نخورده ، پس متوجه میشیم که اون برچسب رو باید برداریم و برچسب سیب و پرتقال رو باید روش بچسبونیم و برچسب آخر هم به وصال جعبه ی آخر میرسه ! تنها نکته ی مهم اینه که میوه رو باید از داخل جعبه ای که روش نوشته سیب و پرتقال بیرون بکشید . در غیر این صورت نمی تونید جواب درست رو پیدا کنید بیچاره اون فردی که توی مصاحبه می خواد روی این فکر کنه
مجله اینترنتی سهـــــا
۱:۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ مرداد
کاربر گرامی ، اصغر عزیز با راهنمایی شما مطلب اصلاح شد، از حسن توجه شما سپاسگزاریم
Ehsan Az
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور
در پاسخ به دوست خوبم majid.mh حتما لازم نیست که از جعبه که زده سیب و پرتقال شروع کنیم از هر جعبه ای میتوانیم این کار را اغاز کنیم. چون نگفته که شما قادر به لمس کردن محتوی جعبه نیستید پس ما از حس لامسه خودمون میتونیم استفاده کنیم ینی قادر به تشخیص جعبه سیب و پرتقال هستیم.
آریا
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور
جالب بود
پاور پلن
۰:۲۵ - ۱۳۹۴ شنبه ۷ آذر
جالب بود
علیرضا
۸:۲۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ مرداد
خوب بگه نمیخوام استخدام کنم!
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 نکته برای اینکه اپلیکیشن های فوق العاده برای اپل واچ بسازید