محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش پیوست، استارت‌آپ‌های حوزه سلامت در دنیا حداقل در یک سال گذشته و به دنبال شیوع کرونا با رشد قابل توجه و جذب سرمایه ویژه‌ای مواجه بوده‌اند. اما در ایران به تازگی وزارت بهداشت در حال تهیه سند بالا دستی برای مشخص کردن وضعیت فعالیت استارت‌آپ‌های حوزه سلامت است و نهادهای صنفی مانند سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و سازمان نظام پزشکی کشور هم در کارگروه‌هی می‌خواهند به صورت جداگانه چارچوب فعالیت این فعالان را به نمایش درآورند. در این بین هر روز استارت‌آپ‌های حوزه سلامت با محدودیت و ممنوعیت بیشتری مواجه می‌شوند و از توسعه و رشد بازار خود باز می‌مانند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ خرداد

رئیس هیات مدیره انجمن بلاک‌چین ایران در واکنش به نامه وزارت کشور مبنی بر توقف فعالیت این انجمن گفت: این انجمن تاکنون ۳۶ پروژه که دارای ریسک بالایی بوده‌اند در لیست هشدار خود اطلاع‌رسانی کرده است تا موجب پیشگیری از حیف و میل اموال عمومی شود و تعلیق فعالیت‌های انجمن موجب ناامیدی افرادی که شرافتمندانه در حال تلاش بوده‌اند خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۸ خرداد

به گزارش مهر، دکتر پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در حاشیه بازدید وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری از دستاوردهای پزشکی در حوزه سیمولاتورها که در محل نمایشگاه بین المللی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه به نوعی یک خانه نوآوری و فناوری ایران (تهران) محسوب می شود که آغاز به کار کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۸ خرداد

به گزارش مهر، دکتر محمدجواد لاریجانی امروز در نشست سرآمدان علمی که در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: طرح رصدخانه ملی تا انتهای خردادماه به فاز نهایی می‌رسد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

معاون وزیر ارتباطات گفت: طبق آخرین آمار پهنای باند شبکه ملی اطلاعات در نزدیک به چهار سال گذشته از ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ۲ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده که دلیل اصلی آن ایجاد مراکز تبادل داده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش پیوست، افتتاح IXP زیرساخت در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام به نام مرکز خدمات ارتباطت بین المللی شهیدفخری‌زاده در کنار کمک به رشد تولید محتوا اولین گام برای رفع انحصار از واردات پهنای باند اینترنت در کشور خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش پیوست، کلیه‌ی فعالیت‌های انجمن بلاک‌چین ایران ثبت شده با نام «انجمن فناوران زنجیره بلوک» تا اطلاع ثانوی به دستور معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور متوقف شد.
در نامه‌ای که از سوی معاونت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور برای این انجمن ارسال شده، آمده است که با توجه به گزارش‌های واصله در خصوص اقدامات مغایر با اساسنامه و خلاف تعهدات این انجمن و لزوم رسیدگی و بررسی این گزارش‌ها تا زمان تصمیم‌گیری نهایی تمامی فعالیت‌های این انجمن از تاریخ ابلاغ این تذکر تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد

به گزارش پیوست، به عنوان بستر دانش بنیان مبادله ارز دیجیتال در کشور، سامانه نوینی برای ذخیره‌سازی رمزارزی طراحی کرده است. در این سامانه، امکان دسترسی و تخلیه دارایی‌های رمزارزی، به تنهایی توسط هیچ یک از مدیران نوبیتکس وجود ندارد.

ادامه مطلب