تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۲۲:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ شهريور

اگر شما مدیر یک فروشگاه هستید و می خواهید در آینده از پهپادها برای تحویل کالا تا دم خانه مشتریان استفاده نمایید، مجبور هستید که وابستگی خود به وای فای را از میان بردارید. این امر دلیل اصلی آن است که شرکت AT&T اقدام به تست کردن پهپادها بر روی شبکه LTE (نسل چهارم موبایل) خود است. این برنامه از سوی پلتفرم پرواز اسنپ دراگون کوالکام اجرایی شده است. همانگونه که می توانید تصور نمایید، این پروژه به یافتن راهی اختصاص دارد که پهپادها اگر از محدوده وای فای مالک آن خارج شود همچنان از طریق شبکه موبایل قابل کنترل شدن باشد. AT&T می گوید این رویکرد ممکن است مشکلاتی نظیر بازرسی ها را نیز رفع نماید.
در این رابطه Matt Grob مدیر فنی کوالکام اظهار داشت: هدف ما تنها این نیست که شبکه LTE را برای پرواز امن و قانونمندِ خارج از شعاع دید مالک بهینه سازی نماییم، بلکه نتایج این پروژه می تواند به بهبود قانون گذاری در زمینه پهپادها و مشخصات استاندارد 5G منجر گردد.
AT&T تست پهپادها را در شعبه مرکزی کمپانی کوالکام در سن دیه گو انجام می دهد، جایی که پرواز پهپادها کاملاً قانونی است. این موضوع به آن ها اجازه می دهد که در مناطق مختلف نظیر مسکونی، تجاری و مناطق محدودشده از جهت قانونی، عملکرد پهپادها را تحلیل نمایند.

برچسب هاLTE networkDronesAT&T
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است