تکنولوژی
رضا حسن زاده۱:۲۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کرده بودیم ، پرینترهای سه بعدی انقلابی را می توان انقلاب نسل حاضر دانست و هر روز درباره آن بیشتر و بیشتر خواهیم شنید ، این محصول فوق العاده که هر روز در حال پیشرفت است به نظر می رسد که در آینده نه چندان دور وارد خانه های ما خواهد شد و کاربران به راحتی می توانند تنها با چند کلیک ساده دنیای خیال تا واقعیت را طی کنند و این موضوع می تواند زمینه ساز طراحی و پیاده سازی محصولات خلاقانه بسیاری باشد.
این پرینتر ها می توانند هر چیزی که فکر می کنید را به دنیای واقعی ما بیاورند ، خروجی کار این پرینتر ها متفاوت است و بسته به نوع پرینتر و مواد اولیه آن میتواند محصولاتی پلاستیکی ، فلزی ، پارچه ای ، حتی پرینتر هایی وجود دارند که می توانند محصولات خوراکی پرینت کنند و برخی هم می توانند جواهر آلات زینتی پرینت کنند ، شاید باور آن سخت باشد اما پرینتر های غول پیکری هم وجود دارند که می توانند خانه یا آپارتمان پرینت کنند همچنین ناگفته نماند که این پرینترها برای کمک به علم پزشکی هم مفید بوده اند. در راستای پیشرفت ، هم فکری و نمایش محصولات خلاقانه ، نمایشگاهی از محصولات پرینت شده با این پرینترهای خاص در شهر نیویورک از 4 روز پیش در حال برگزار شدن می باشد و تا پایان امروز ادامه دارد. امسال چهارمین سالی است که این نمایشگاه برگزار می شود.
تیم سها آی تی تصاویری از برخی از محصولات به نمایش در آمده در این نمایشگاه را برای شما در زیر قرار داده است.








برچسب ها3D Printer
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
فیاض پور
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد
کاربرد پرینتر های سه بعدی - تولید ماکت های سه بعدی از پروژه های ساختمانی - تولید انواع فالب های صنعتی - تولید انواع هدایای سفارشی با درج نام شخص یا متن مورد نظر - تولید انواع اسباب بازی - تولید انواع لوازم تزئینی سفارشی - تولید انواع دستبند ،انگشترو گردنبند به صورت سفارشی ... - تولید انواع مدل های آموزشی برای مدارس ،دانشگاه ها و مراکز آموزشی . www.pazzzle.com از ساخت ابزارآلات ساده‌ی روزمره گرفته، تا تولید اعضای بدن انسان یا استفاده در صنایع فضایی‌، می‌توان روی چاپگرهای سه بعدی حساب کرد. اما آیا می‌دانید این فناوری نسبتا نوظهور، دقیقا چطور کار می‌کند؟ از کجا آمده و قرار است تا به کجا پیش رود؟ این فناوری ارزشمند در ابتدا، به دلیل قیمت بالا و فرایندهای پیچیده‌ای که با خود به همراه داشت، تنها در انحصار گروه کوچکی از تولید کنندگان بزرگ صنعتی علاقه‌مند قرار داشت. اما امروزه، با کاهش بها و افزایش میزان دسترسی افراد، حتی تا سطح مصرف‌کنندگان شخصی و خانگی، چاپ سه‌بعدی این زمان را به لحظه‌ای تاریخی و عمیق در تاریخ صنعت بدل کرده و ابعاد این پدیده، هنوز حتی برای خود صنعت‌گران بزرگ و مراکز تحقیقاتی عظیم، مشخص و قابل پیش‌بینی نیست. در پرینترهای سه بعدی مواد به صورت لایه به لایه در کنار هم قرار گرفته و شکل مورد نظر را تشکیل می دهند. برای استفاده از یک پرینتر سه بعدی، نخست به طرح شبیه سازی شده محصول مورد نظر نیاز داریم که از دو راه قابل تهیه است: اول استفاده از نرم افزارهای طراحی سه بعدی در کامپیوتر با فرمت STL یا سایر فرمت‌های پشتیبانی شده‌ی دیگر؛ دوم پویش (اسکن) سه بعدی یک جسم حقیقی با استفاده از لیزر یا دوربین‌های مجهز به عمق سنج مانند کینکت مایکروسافت. چاپگرهای جدید، تقریبا توانایی اجرای هر طرحی را دارند. طراحی مدل‌های سه بعدی در کامپیوتر، بسته به پیچیدگی و گستردکی آن می‌تواند از چند دقیقه تا چند روز به طور بینجامد. www.pazzzle.com
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فن آوری چاپ 3D، کمک به درمان سرطان