محبوب ترین ها
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، امروزه در خودروهای برقی به طور عمده از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌شود. اما این باتری‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم نمی‌توان ظرفیت شارژ آنها را از حد خاصی بیشتر کرد. پژوهشگران دانشگاه هوستون برای حل این مشکل از تولید باتری‌های ارگانیک جدید خبر داده‌اند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این خودرو که سایکلو کار نام دارد، می‌تواند به جای حمل افراد حداکثر ۶۰۰ کیلوگرم بار حمل کند و مسافتی حداکثر ۵۰۰ کیلومتری را با استفاده از سیستم پیشرانه منحصر به فرد خود طی کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش دیجیاتو، تلسکوپ فضایی هابل با مشکل رایانه‌ای روبرو شده و در حال حاضر تمام مشاهدات نجومی به گفته ناسا متوقف شده‌اند. ناسا به مدت یک هفته برای رفع اشکال رایانه‌ای به وجود آمده در تلسکوپ خود تلاش کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش دیجیاتو، شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس احتمالا ماموریت مداری استارشیپ را به تاخیر بیندازد. دلیل این تاخیر ارزیابی محیط زیست اطراف محل پرتاب است. این پرتاب برای اوایل ژوئیه برنامه‌ریزی شده. ناسا نیز اعلام کرده که هدف اسپیس ایکس برای انجام ماموریت مداری استارشیپ اول ماه ژوئیه یا ۱۰ تیر ماه است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۸ خرداد

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، «اسپیدو» تولید کننده لباس‌های شنا و غواصی، از طرح اولیه هوشمندانه‌ترین لباس شنای تمام دوران به نام «فست اسکین ۴.۰» رونمایی کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، اولین ماهواره فضایی با بدنه چوبی قرار است امسال به مدار فرستاده شود. این ماهواره که به‌طور عمده از چوب درخت توس ساخته می‌شود، چند سنسور از سوی سازمان فضایی اروپا خواهد داشت تا شرایط استفاده از چوب در فضا را آزمایش کند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند