محبوب ترین ها
زندگینامه
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۷ مهر

مطمئنا نام بیل گیتس تاکنون به گوشتان خورده است. او یکی از تاثیرگذارترین انسان های این کره ی خاکی به شمار می‌آید. بیل گیتس در 28 اکتبر 1955 در خانواده ای فرهیخته متولد شد. پدرش وکیل دادگستری و مادرش یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی یک موسسه‌ی خیریه بود. او اولین بار از دوران مدرسه با وسیله ای به نام کامپیوتر آشنا شد و از 13 سالگی شروع به یادگیری برنامه نویسی کرد.

ادامه مطلب
زندگینامه
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ شهريور

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده در فضای مجازی، بیشترین آمار استفاده‌ی کاربران تلگرام را ایرانی ها به خود اختصاص می‌دهند اما شاید بیش از نیمی از این افراد در مورد موسس و مدیر این پیام رسان جهانی چیزی نمی دانند و یا بهتر بگوییم حتی برای یک بار نیز نام پاول دوروف به گوششان نخورده است.
پاوِل والِریویچ دورُف، یک نابغه‌ی روس تبار است. وی متولد 10 اکتبر 1984 میلادی در شهر سن پترزبورگ روسیه است و یکی از بزرگترین کارآفرینان و موسس شبکه‌ی اجتماعی v kontakte و پیام رسان تلگرام است. v kontakte شباهت بسیاری با فیسبوک دارد و در حال حاضر بیش از 350 میلیون نفر کاربر دارد.

ادامه مطلب
زندگینامه
اندیشه سبز خزر۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ آذر

مترجم: مریم طاهری
اکثر مردم تنها سه واقعیت را در مورد بیل گیتس می‌دانند: 1- ثروتمندترین مرد جهان است. 2- بنیانگذار یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های تکنولوژی تاریخ، یعنی مایکروسافت. 3- یکی از خیرین که از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس فعالیت می‌کند. اما این‌ها تنها حقیقت های زندگی او نیستند، حقایق جذاب دیگری وجود دارند که اکثر ما درباره آن بی اطلاعیم.

ادامه مطلب
زندگینامه
حمید رضا مازندرانی۶:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۰ شهريور

صنعت PC یکی از افراد کم حاشیه ولی تاثیرگذار خود را از دست داد: John Ellenby، مدیر شرکت Grid Systems در سن 75 سالگی درگذشت. کمپانی وی به عنوان سازنده اولین لپ تاپ تاشو به نام Compass شناخته می شود. این لپ تاپ که در حوالی سال 1982 ساخته شد، ضخیم بود و نمایشگر خیلی کوچکی داشت. قیمت 8150 دلاری آن نیز واقعاً بالا بود. اما باید توجه کرد که در آن دوره سایر کامپیوترها مانند Kaypro یا Osborne 1 بسیار حجیم بودند و هنوز فناوری پردازش چندان رشد نکرده بود.
حوزه فعالیت الن بی فراتر از محصول فوق است. قبل از گرید، او در آزمایشگاه معتبر و پیشروی PARC متعلق به زیراکس کار می کرد. او سیستمی موسوم به Alto را طراحی کرد که بعدها پایه طراحی محصولات اپل شد. همچنین او اولین کمپانی سازنده تبلت به نام Agilis را ساخت.

ادامه مطلب
زندگینامه
رضا رزمی۱:۳۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ خرداد

سقف شیشه‌ای اصطلاحی است در انگلیسی برای بیان قانونی نانوشته که افراد به ویژه زنان یا اقلیت‌ها را از دسترسی به پست‌های مدیریتی بالا و ابزار کامل استعدادهایشان باز می‌دارد. جینی رامتی یکی از کسانی‌ست که سقف شیشه‌ای مدیریت مردانه آی‌بی‌ام را صد سال پس از تاسیس این شرکت شکست. مدیر قبلی آی‌بی‌ام، ساموثل پالمیسانو، درباره انتخاب رامتی به عنوان مدیر عامل آی‌بی‌ام در سال ۲۰۱۱ گفت: «جینی انتخاب شد چون لیاقتش را داشت نه به دلیل این‌که ما می‌خواستیم با انتخاب یک زن ژست مترقی بودن بگیریم.»

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

مهندس ، مخترع، برنامه ریز کامپیوتر (1950)
حقایق سریع
نام : استیو ووزنیاک
حرفه : مهندس، مخترع، برنامه ریز کامپیوتر
تاریخ تولد : 11 آگوست 1950 (65 سال )
تحصیلات : دانشگاه کالیفرنیا برکلی
محل تولد : سان جوز ، کالیفرنیا
شناخته شده با نام های : استفن ووزنیاک، استیو ووزنیاک
نام مستعار :the woz
نام کامل : استفان گری ووزنیاک
نشان تولد : لئو
استیو ووزنیاک یک دانشمند کامپیوتر آمریکایی و یکی از بنیان گذاران اپل و مخترع کامپیوتر اپل2 است .
استیو ووزنیاک -نسل تحول (tv-14 : 2:15) استیو درباره ی علاقه اش به مجموعه اسباب بازی کودکی اش و تاثیر آنها بر موفقیت و خاطراتش از ترور جان اف کندی میگوید .
چکیده : استیو ووزنیاک در سان جوز کالیفرنیا . در 11 آگوست 1950 متولد شد . با شراکت دوستش استیو جابز ووزنیاد کامپیوتر اپل 1 را اختراع کرد . این زوج کامپیوتر های اپل را در 1976 با رونالد وین بنا نهادند و برخی از اولین کامپیوتر های شخصی را در بازار روانه کردند . ووزنیاک شخصا مدل بعد را طراحی کرد ، اپل 2 که نقش بزرگی در میکروکامیپیوتینگ اپل داشت .

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

دورو شبیه نئو از فیلم ماتریکس لباس پوشیده و عضو pastafarians با پرداخت عوارض است
پاول دورو ، بنیان گذار VKontakte ، فیس بوک روسیه ، اغلب با مارک زوکربرگ مقایسه میشود . البته این مقایسه بی معنی است، دورو خیلی جالب تر است . در روز دوشنبه، این رئیس 29 ساله از کشور فرار کرد و ادعا میکرد که کرملین کنترل شرکت را بدست آورده است و او را بیرون انداخته است . او در ویکنتاکته ی خودش مینالید که "چنین چیزی در روسیه اجتناب ناپذیر است . " دورو که در مقابل روزنامه ها خجالتی است ، ویکنتاکته را در سال 2006 به عنوان چیزی مشابه فیس بوک بنیان نهاد . در هشت سال اخیر ؛ این سایت به طور چشم گیری محبوب شد و حالا حدود 250 میلیون نفر از اعضای VK در بین کشورهای روسی زبان گسترش یافته اند . به طور طبیعی، مانند زوکربرگ ، این ساعت دورو را بسیار نیرومند و ثروتمند کرده است . دورو که فرزند دو نفر از افراد تحصیل کرده است ، در ایتالیا بزرگ شد و در سنین جوانی برنامه نویسی را خودش آموخت . برادرش نیکولای یک ریاضیدان مشهور است . در سال 2006 پاول از دانشگاه ایالت سنت پیترزبورگ اخراج شد و به صورت تمام وقت vk را دنبال کرد .

ادامه مطلب
زندگینامه
الناز فرجی۸:۵۶ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

حقایق سریع
نام: فیلو تی فرانسورث
حرفه : مخترع
تاریخ تولد : 19 آگوست 1906
تاریخ وفات : 11 مارس 1971
تحصیلات : دبیرستان رایبی ؛ دانشگاه برایام یانگ
محل تولد : بیور ، اوتاه
محل وفات : سالت لیک سیتی ، اوتاه
شناخته شده با نام های
فیلو تی فرانسوورث
فیلو فرانسوورث
نام کامل : فیلو تیلور فرانسوورث
فیلو تی فرانسوورث یک مخترع آمریکایی بود و به خاطر پیشگام بودن در تکنولوژی تلوزیون معروف است .

ادامه مطلب
کاربران می خوانند