محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۸ خرداد

معاون وزیر ارتباطات گفت: طبق آخرین آمار پهنای باند شبکه ملی اطلاعات در نزدیک به چهار سال گذشته از ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ۲ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده که دلیل اصلی آن ایجاد مراکز تبادل داده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

مدیر اجرایی الکامپ با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در تیرماه گفت: صنعت فاوا ابزار مهم و موثری جهت مقابله با کرونا به شمار می‌رود و در این دوران شرکت‌هایی متعددی ابتکارات و نوآوری‌هایی داشته‌اند که عرضه آن‌ها در نمایشگاه الکامپ موضوعیت دارد.
با شیوع کرونا در جهان، بسیاری از نمایشگاه‌ها به تعویق افتاده و برخی لغو شدند. بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، الکامپ ۲۰۲۰، نیز مقرر بود سال گذشته برگزار شود اما چندین بار به دلیل کرونا به تعویق افتاد و در نهایت الکام‌استارز (بخشی از الکامپ با حضور استارت‌آپ‌ها) از ‌۲۹ دی ماه تا ۲ بهمن ۱۳۹۹ و البته به‌صورت آنلاین برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

به گزارش پیوست، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه (۲۸ خرداد) در ۳۳ شهر به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست خبری خود با رسانه‌های خارجی گفت: « روز جمعه همه ۲۵ گام انتخابات را در حدود ۳۳ شهر که شامل ۲۴ مرکز استان و ۹ شهر دیگر است را به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می‌کنیم.» طبق گفته او گام ۲۵ برگزاری انتخابات اخذ رای و شمارش آراست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد

گزارش وزارت ارتباطات از وضعیت پهن‌باند ثابت و سیار منتشر شد.
ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از بسترهای ایجاد و رشد فناوری جدید است و اغلب کشورهای پیشرفته، توسعه این بخش را به عنوان یک هدف اصلی در سیاستگذاری اقتصادی مورد توجه قرار داده‌اند. همچنین بسیاری از کشورها قصد دارند تا با پایه‌ریزی طرح‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز، اقتصاد خود را از سطح اقتصاد وابسته به منابع خاص، به اقتصاد مبتنی بر دانش به ویژه دانش دیجیتال ارتقا داده تا از این رهگذر بتوانند با تحولات این عرصه هماهنگ شده و از تاثیرات مثبت جانبی آن نیز بهره‌مند شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از برگزاری نشست تخصصی آشنایی با طرح حمایت از توسعه رویکردهای نوین آموزش و یادگیری از سری نشست های نسل سوم دیجیتال خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد

به گزارش دیجیاتو، مدیر پروژه سرویس شتابدهی شرکت ملی پست با اعلام اینکه این پروژه هم‌اکنون در سراسر کشور آغاز شده اعلام کرد بیش از ۶۰ تفاهمنامه با مراکز مختلفی همچون پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های شتابدهنده و دانشگاه تهران و شریف امضا شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی گفت: بر اساس گزارش عملکرد اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی، بیش از ۲۱ درصد شکایت‌های خرید اینترنتی، مربوط به عدم تامین کالا یا خدمت از سوی کسب و کارهاست.
اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی حدود چهار سال قبل برای رسیدگی به شکایت از کسب و کارهای مجازی شکل گرفت. کاربرانی که بیش از گذشته به سمت خریدهای اینترنتی سوق پیدا کرده بودند، به مرجعی نیاز داشتند که بتوانند مشکلات خرید از سایت‌های اینترنتی را توسط آن برطرف کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: مبادلات اینترنتی بخش زیادی از فعالیت پست کشور را شامل می‌شود و هم‌اکنون ۴۰ درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است.

ادامه مطلب