تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۳۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ شهريور

Facebook روز چهارشنبه خبر از ایجاد یک دیتاسنتر جدید در شهر Los Lunas نیو مکزیکو داد. طبق برنامه قرار است ۷ سری از این مجموعه تا اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به کار گرفته شود. این شرکت اطلاعات دقیقی از مشخصات این دیتاسنتر ارائه نکرده است، اما طبق انتظارها به آخرین تکنولوژی‌های شبکه‌ای، سخت‌افزاری، حافظه‌ای و رایانه‌ای مجهز خواهد شد. خبر خوب هم آنکه قرار است انرژی این دیتاسنتر به صورت ۱۰۰درصدی از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین گردد.
هنگامی که تشکیلات Los Lunas آغاز به کار کند، به دیگر دیتاسنترهای Facebook، از جمله دیتاسنترهای موجود در تگزاس، آیوا، کارولینای شمالی و کشورهای ایرلند و سوئد متصل خواهد شد.
اگرچه Facebook از هزینه‌ی ساخت چنین دیتاسنتری صحبتی به میان نیاورده، اما طبق برآوردها، یک پروژه‌ی چند میلیارد دلاری خواهد بود.
طبق گفته‌ی Ken Patchett، رئیس عملیات بخش غربی دیتاسنترهای Facebook، دیتاسنتر احداثی در منطقه‌ی Los Lunas، یکی از پیشرفته‌ترین و کم‌مصرف‌ترین دیتاسنترهای دنیا خواهد بود و در همین راستا Facebook با شرکت‌های تولید انرژی‌های نو جهت استفاده از انرژی خورشیدی و نیروی باد منطقه‌ی نیو مکزیکو وارد مذاکره شده است. استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به جای گاز طبیعی، علاوه بر کاهش آلودگی محیط زیستی، ۳۰ درصد مصرف آب را در دیتاسنتر کاهش می‌دهد.
به گفته‌ی Patchett،‌ استفاده از انرژی‌های نو، باعث رشد سرمایه‌گذاری در این منطقه و اشتغال‌زایی می‌گردد. انتظار می‌رود که با احداث این دیتاسنتر، هزاران شغل جدید و ده‌ها موقعیت شغلی عملیاتی بلند مدت در منطقه نیو مکزیکو ایجاد گردد.

برچسب هاfacebookData Center
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با خالق اینستاگرام ، Kevin Systrom آشنا شوید