تکنولوژی
مصطفی طبری۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت

به گفته آنتونی بالارسک، سازنده Lily Camera، این دستگاه یک دوربین پرنده بوده و نباید با یک پهباد اشتباه گرفته شود.
برخلاف پهبادهایی که امروزه در بازار می بینیم، Lily Camera بر روی دوربین خود تمرکز کرده است. این دستگاه که در ماه های آینده عرضه می شود، از یک دوربین با قابلیت فیلمبرداری 1080p با سرعت60 FPS  و دوربین دیگری با توانایی فیلمبرداری 720p با سرعت 120 FPS بهره می برد. این پرنده از یک GPS داخلی بهره می برد که براساس موقعیت یک دستگاه ردیاب کوچک که بر روی مچ دست کاربر بسته می شود، حرکت میکند.
براساس گفته سازنده این پهباد، حتی قابلیت تشخیص چهره شما نیز وجود دارد، بدین صورت که در نسخه نهایی این محصول، از یک دید کامپیوتری هوشمند برای تشخیص چهره شما استفاده خواهد شد تا بدین ترتیب شما همواره در کادر دوربین قرار بگیرید.
هنری برادلو، شریک بالارسک می گوید" شما این وسیله را به هوا می فرستید و مشغول کار خود می شوید و در نهایت یک ویدیوی با کیفیت به شما تحویل داده خواهد شد!"


Lily Camera نیازی به کنترل های بزرگ رادیویی یا حتی تبلت نداشته و خودش پرواز می کند تا لحظات ناب را شکار کند. بالاسک اشاره کرد که GPS جیبی به این پهباد می گوید که شما ممکن است بپرید یا زمین بخورید. چهار دکمه بر روی این دستگاه تعبیه شده که به پهباد دستور می دهد به شما نزدیک یا دورتر شود و یا به دور شما بچرخد، بدین صورت شما همواره در کادر دوربین قرار خواهید داشت.
وی ادامه می دهد که دوربین های دیجیتال وابستگی زیادی به مهارت عکاس دارند، اما این پهباد همان کیفیت را در سطحی جدید و بالاتر ارائه می کند. در واقع شما یک فیلمبردار و عکاس حرفه ای را تمام موقت در اطراف خود خواهید داشت.
لازم به ذکر است که Lily Camera هنوز به صورت یک محصول نهایی تولید نشده و فعلا نمونه پیش تولید آن ساخته شده است. در نسخه ای که هفته گذشته توسط پرینترهای سه بعدی تولید شد، ارتباطات دارای محدودیت بود و قابلیت دید کامپیوتر برای تشخیص چهره نیز وجود نداشت. به طوری که بالارسک مجبور شد با استفاده از یک اپلیکیشن آیفون، چهره خود را به پهباد معرفی کند. در مجموع این دستگاه پرنده تقریباً هر آن چیزی که وعده داده شده را به طور مناسبی به انجام رساند.


نسخه نهایی این پهباد ضد آب بوده و حتی در مقابل پرتاب در هوا یا آب نیز مقاوم خواهد بود. می توانید آن را در یک دریاچه پرتاب کنید تا از روی آب پرواز کند. این پرنده با استفاده از سنسورهای مختلفی نظیر شتاب سنج، ژیروسکوپ، مغناطیس سنج و دوربینی که به سمت پایین تنظیم شده، به راحتی تعادل خود را در هنگام پرتاب حفظ می کند.
اگرچه در تست پرتاب نسخه پیش تولید، این دستگاه سقوط کرده و قطعاتش از هم جدا شدند. اما جالب اینکه هیچ کدام از آنها دچار شکستگی نشده و چند لحظه بعد Lily Camera مجددا پرواز کرد.
Lily Camera قیمتی معادل 899 دلار خواهد داشت، اما کمپانی سازنده برای کسانی که زودتر از بقیه سفارش دهند این پهباد را 499 دلار حساب خواهد کرد.

برچسب هاLily CameraCamera
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
رضا ادریسیان
۸:۲۳ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ ارديبهشت
خیلی زیبا و عالیه ممنون از مقاله زیباتون
طاهر حسنی
۵:۵۸ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ اسفند
عالیه، در واقع شاهکاره من قصد خریدشو با قیمت 499 دلار دارم، ولی نمیدونم از کدوم سایتی باید اقدام به خرید کنم. اگه اطلاعی از نحوه خرید یا سفارشش دارین ممنون میشم بهم بگین
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دوربینی برای تشخیص بیماری های چشمی برای مناطق در حال توسعه