تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

دوربین Peek که مخفف نام اپلیکیشن Portable Eye Examination Kit می باشد، یک سیستم مبتنی بر گوشی های هوشمند است که مشکلات چشمی را تشخیص می دهد. این دوربین از یک ابزار که توسط پرینترهای سه بعدی تولید شده استفاده می کند تا به چشم پزشکان اجازه بررسی های مختلف چشمی از طریق دوربین و اپلیکیشن مخصوص بدهد. این سیستم که توسط چشم پزشکان انگلیسی طراحی شده، موفق به جذب سرمایه 130 هزار پوندی در کمپین سایت Indiegogo شده و اکنون برای پیش سفارش در دسترس دکترها می باشد.
Peek می تواند شبکیه چشم را با استفاده از دوربین های با کیفیت اسمارت فون ها ببیند، آب مروارید را تشخیص دهد و تست های بینایی، رنگ و کنتراست را انجام دهد. این پروژه توسط دکتر اندرو باستاروس و استوارت جوردن رهبری شده و طراحی آن برعهده کیت تارلینگ و دکتر ماریو جیاردینی بوده است.
هدف از تولید این دستگاه کمک به 39 میلیون انسانی در سراسر جهان است که دسترسی مناسبی به کلینیک های چشم پزشکی ندارند. این دوربین به بهبود بینایی این افراد با درمان آب مروارید و تجویز لنزهای مختلف کمک می کند. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین می تواند از راه دور برای دکترهای چشم پزشک ارسال شده و در تشخیص و تجویز نسخه مناسب برای بیماران کمک کند.
تولیدکنندگان Peek می گویند، 80 درصد از نابینایی ها در جهان قابل جلوگیری هستند، اما ابزار مناسب جهت تشخیص بیماری های چشمی سنگین و پردردسر هستند. با نصب یک قطعه پلاستیکی و استفاده از یک اسمارت فون نه چندان گران قیمت، چشم پزشکان قادرند علل مشکلات چشمی را در سراسر جهان تشخیص دهند. با این سیستم حتی می توان تست بینایی سنجی و کور رنگی را نیز به انجام رساند.
اگرچه Peek برای مصرف کنندگان عادی نیست، اما این سیستم افراد آموزش دیده را قادر می سازد تا تست های دقیق چشم پزشکی را بر روی بیماران انجام دهند. این دوربین به دکترها این امکان را می دهد تا از راه دور بیماران را در نقاط مختلف جهان مورد بررسی قرار داده و به درمان آنها بپردازند.
خوشبختانه این پروژه به طور کامل سرمایه مورد نظر را جذب کرده و به زودی آماده سفارش خواهد بود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با SLICK بهترین لرزشگیر دوربین GoPro جهان آشنا شوید