محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۷ خرداد

میزان فروش آیپدهای اپل در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبلش در حدود ۳۳ درصد افزایش یافت، اما روند صعودی متوقف نشده و داده‌های کانترپوینت نشان می‌‌‌دهند میزان فروش این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال رشد داشته و به سهم ۳۷ درصدی در بازار دست یافته است.
داده‌های آماری کانترپوینت نشان می‌دهند سهم بازار ۳۰ درصدی آیپد اپل در فصل اول ۲۰۲۰ به ۳۷ درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۲ خرداد

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه خبر داد آمازون تحت قانون حریم خصوصی اتحادیه اروپا ممکن است بیش از ۴۲۵ میلیون دلار جریمه شود.
کمیسیون حفاظت از داده لوکزامبورگ پیش نویس تصمیمی را منتشر و جریمه ای را پیشنهاد کرده که منعکس کننده شیوه های حریم خصوصی آمازون در میان مقامات حفاظت از داده ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپاست.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ خرداد

به نوشته‌ی زومیت، اپل آمار پذیرش iOS منتشر کرده است که بر اساس آن، iOS 14 روی ۸۵ درصد از کل مدل‌های آیفون‌ و ۹۰ درصد از دستگاه‌های عرضه‌شده در چهار سال گذشته اجرا می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ خرداد

کشورهای گروه G۷ به توافقی در خصوص وضع حداقل مالیات ۱۵ درصدی برای شرکت‌های چند ملیتی دست یافتند. به این ترتیب شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله آمازون، گوگل و فیس‌بوک مشمول قانون جدید می‌شوند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ خرداد

رگولاتور ضد انحصارطلبی آمریکا با قرارداد مایکروسافت برای خرید شرکت فناوری گفتار و هوش مصنوعی نیوآنس کامیونیکیشن موافقت کرد.
این قرارداد ۱۶ میلیارد دلاری در آوریل اعلام شد. پیش از آن این دو شرکت در سال ۲۰۱۹ برای اتومات کردن کار اداری بهداشت و درمان مانند ثبت مدارک با یکدیگر همکاری داشتند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۵ خرداد

به نوشته‌ی پیوست، گزارش جدیدی نشان می‌دهد که به دلیل افزایش بی سابقه تقاضا، تولید کنندگان چیپ قیمت‌ها را افزایش داده و بازده مالی این صنعت به طرز قابل توجهی بالا رفته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۱۴ خرداد

به گزارش دیجیاتو، «جی‌پی مورگان» یکی از بزرگترین بانک‌های جهان قصد دارد بخش رمزارز خود را با جذب نیروهای متخصص در حوزه بیت کوین و اتر توسعه دهد. برخی تحلیلگران بازار می‌گویند این تصمیم می‌تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین تا مرز ۱۴۶ هزار دلار شود.
برخی دیگر از تحلیلگران بازار نیز می‌گویند اگر جی پی مورگان بخش رمزارز خود را توسعه دهد قیمت اتر بیش از بیت کوین سیر صعودی را طی خواهد کرد و رشد بیشتری را نسبت به بیت کوین می‌تواند تجربه کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۱۴ خرداد

رییس جمهور آمریکا دستور اجرایی جدیدی امضا کرده که طبق آن شرکت های آمریکایی از سرمایه گذاری در ۵۹ شرکت چینی منع شده اند.
به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته دستوری اجرایی مبنی بر ممنوعیت سرمایه گذاری شرکت‌های آمریکایی در چند شرکت چینی را امضا کرد. مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند این شرکت‌ها با فناوری نظامی یا نظارتی مرتبط هستند.

ادامه مطلب