تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

یکی از دلایلی که هنگام استفاده از دستگاه‌های واقعیت مجازی، کاربر دچار سردرد و حالت تهوع می‌گردد، عدم هماهنگی و بهینگی تصویر هدست برای چشمان انسان است.
گروهی از دانشمندان استنفورد در تلاش برای توسعه‌ی صفحه‌نمایش واقعیت مجازی هستند که می‌تواند نحوه‌ی نمایش تصاویر را بر اساس سن و دیگر شرایط کاربر تنظیم نماید. برای مثال، بسیاری از کاربران مسن مشکل بیشتری نسبت به کاربران جوان برای زوم بر روی اجسام نزدیک دارند. بنابراین نسبت به هر کاربر، حالت اپتیکال به خصوصی برای داشتن تجربه‌ای مناسب از واقعیت مجازی وجود دارد.
این محققین هم‌اکنون برای رسیدن به هدف، آزمایش‌های خود را بر روی رفع ایرادات نرم‌افزاری و دو مورد سخت‌افزاری دیگر آغاز نموده‌اند. از آنجایی که مشکل اصلی نمایشگرهای کنونی، سختی زوم بر روی یک نقطه به دلیل مجاورت قرارگیری آن‌ها با صورت کاربر می‌باشد، نمونه‌های اولیه‌ی اصلاحی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که این مشکل را حل کنند.
یکی از راه حل‌های سخت‌افزاری، استفاده از لنز مایعی است که با استفاده از فشردن صفحه‌ای تنظیم می‌گردد و روش دیگر بهره‌گیری از دوربینی دو چشمی که صفحه‌نمایش را به عقب و جلو می‌راند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه