محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

شهردار میامی با هدف تبدیل شهر خود به قطب استخراج ارزهای رمزنگاری شده در جهان، این هفته از شرکت های خارجی استخراج رمز ارز برای فعالیت در این شهر با استفاده از برق هسته ای دعوت کرد.
به نقل از راشاتودی، فرانسیس سوارز، شهردار میامی که می خواهد شهر خود را به قطب استخراج ارزهای رمزنگاری شده در جهان تبدیل کند، این هفته از شرکت های خارجی استخراج ارز دیجیتال برای ایجاد مراکز داده و فعالیت در این شهر دعوت کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

نوکیا تصمیم گرفته است نسبت به افتتاح اولین مرکز OpenRAN خود در دالاس ایالات متحده اقدام کند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همانند بسیاری از موارد دیگر، وقتی دولت آمریکا از فناوری OpenRAN استقبال کرد، نوکیا و مرکز تست آن محلی را در این کشور در نظر گرفته‌اند تا علاقه‌منداان به فناوری RAN یتوانند در آنجا گردهم آمده و علاوه بر مقایسه سایز آنتن‌ها، درمورد نحوه بکارگیری شبکه‌های OpenRAN و همگرایی آنها با یکدیگر بحث و گفت و گو کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به نوشته‌ی روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، سرقت کارت‌های گرافیک از اتفاقات عجیبی است که در مدت اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده است و علت آن چیزی جز تب تند استخراج ارزهای دیجیتال نیست. افزایش قیمت ارزهای دیجیتال طی یک سال اخیر، ولع استخراج این رمزارزها را به‌شدت تشدید کرده است. ازآنجاکه عمده ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم با استفاده از الگوریتم کار می‌کنند، استخراج آنها نیازمند دسترسی به ظرفیت‌های پردازشی بالاست که این امر باعث شده تقاضا برای پردازنده و کارت‌های گرافیک در دنیا به‌شدت افزایش یابد و در شرایطی که به‌دلیل کرونا بسیاری از شرکت‌ها با کمبود تراشه مواجهند، فشار مضاعفی بر این بازار وارد شود. در این راستا شرکت انویدیا که جزو شرکت‌های شاخص در صنعت تولید تراشه است، اعلام کرد طی دو سال اخیر هر سال حدود ۴۰۰میلیون دلار را تنها از طریق فروش کارت‌های گرافیک به ماینرها به‌دست آورده است. حالا به‌نظر می‌رسد با ورود ارز دیجیتال نسبتا جدیدی به نام چیا (Chia) زمین بازی درحال تغییر است و احتمالا پس از شدت‌یافتن تقاضا برای خرید پردازنده، این بار تقاضای مشابهی روانه بازار هارددیسک شود. در مدت اخیر شواهد حاکی است که در بازار برخی کشورها، هارددرایو و دیگر سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی به‌شدت کمیاب شده یا قیمت آنها افزایش چندبرابری پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود با محبوبیت احتمالی رمزارز جدید، این بحران تشدید شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از گاردین، ۲ فضانورد فرانسوی و آمریکایی یک پیاده روی فضایی ۶ ساعت و نیمه را برای نصب پنل‌های خورشیدی روی ایستگاه فضایی بین المللی تکمیل کردند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش زومیت، پس از اینکه فیلتر سرعت اسنپ‌چت باعث بروز تصادفات جاده‌ای شد، این شبکه اجتماعی مجبور به حذف آن شده است.
یکی از ویژگی‌هایی که اسنپ‌چت داشت، امکان نمایش سرعت لحظه‌ای کاربر به دیگران بود؛ اما CNet گزارش می‌دهد که این شبکه‌ی اجتماعی مجبور شده است فیلتر سرعت را از اپلیکیشن خود حذف کند. طبق گفته‌ها، ویژگی فیلتر سرعت باعث شده است تصادفات متعددی صورت بگیرد و چندین تن از کاربران اپلیکیشن اسنپ‌چت که بیشتر نوجوان بودند، آسیب ببینند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش دیجیاتو، مدیرعامل وان پلاس چند روز پیش از تصمیم این شرکت برای ادغام با اوپو خبر داد و تایید کرد که OxygenOS در محصولات جهانی وان پلاس باقی می‌ماند. اما این شرکت در یک یادداشت افشایی از کارمندان خود خواسته که پاسخ هیچ سوالی درباره سیستم عامل را ندهند.
نسخه‌های جهانی محصولات وان پلاس از رابط کاربری OxygenOS استفاده می‌کنند در حالی که نسخه‌های چینی این محصولات با HyrogenOS به بازار می‌آمدند و بعدا با ColorOS اوپو جایگزین شدند. با این حساب، کاربران نگران بودند که OxygenOS در نهایت به خاطر این ادغام جای خود را به ColorOS بدهد.

ادامه مطلب