ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۶ آبان

این کشور شاهزاده ولید بن طلال را به اتهام پولشویی دستگیر کرده است. وی که در پی سرکوب فساد مالی عربستان به این جرم متهم شده است از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران تکنولوژی جهان است. او سهم عمده‌ای در تامین برنامه‌های ماهواره‌ای تلویزیونی دارد و در سال‌های اخیر یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در تعدادی از غول‌های شناخته شده‌ی فناوری از جمله Apple و Lyft بوده است. وضعیت این شاهزاده به خصوص برای سرنوشت Twitter مهم است. وی در سال 2011 مبلغ 300 میلیون دلار در این شبکه‌ی اجتماعی سرمایه‌گذاری کرد و پس از Ev Williams، موسس Twitter، دومین سهامدار این شبکه است – حتی Jack Dorsey، مدیر عامل Twitter سهام کمتری نسبت به ولید بن طلال دارد. آیا این اتهامات معتبر هستند یا نه، هنوز مشخص نیست.
سازمان مبارزه با فساد عربستان به رهبری شاهزاده محمد بن سلمان تشکیل شده که تاکنون به دستگری چندین شاهزاده به اتهام فساد مالی منجر شده است. پدر ولید مخالف افزایش قدرت شاهزاده محمد بود.
به هرحال مبارزه با فساد شروع شده است و گفته می‌شود عربستان سعودی قصد از بین بردن آن را تا جای ممکن دارد زیرا این کشور قصد کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را تا سال 2030 دارد و به این منظور سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در بخش فناوری انجام داده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان Uber و شرکت گردشگری فضایی Virgin را نام برد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه