اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۵ بهمن

با هدف کاهش انتشار اطلاعات غلط، واتس‌اپ تعداد فوروارد هر پیام را به پنج مورد محدود کرد. به گزارش رویترز، محدودیت فوروارد پنج پیام که چند روز است آغاز شده، در سراسر جهان اجرا می‌شود.
در حالیکه استوری‌های جعلی و گروه‌های دروغین در فیسبوک در ایالات متحده رواج بیشتری دارند، انتشار اطلاعات غلط بر روی واتس‌اپ مشکلی جهانی است. در برزیل، این موضوع به خصوص تبدیل به مسئله‌ی بزرگی در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر شد. مطالعه‌ای بر روی رایج‌ترین تصاویر به اشتراک‌گذاری شده در چت‌های گروه‌های سیاسی برزیل نشان داد که بیش از نیمی از ۵۰ تصویر برتر گمراه‌کننده بودند و بسیاری از آن‌ها به طور کامل اشتباه یا بدون محتوا بودند.
واتس‌اپ در ابتدا و در ماه جولای تعداد فوروارد پیام‌ها را به ۲۰ مورد کاهش داد و محدودیت به اشتراک‌گذاری تا پنج پیام را در هند آزمایش کرد. پیش از آن، کاربران قادر بودند پیامی را به ۲۵۶ نفر فوروارد کنند. واتس‌اپ در آن زمان هم برچسب‌گذاری پیام‌های فوروارد شده‌اش را آغاز کرده بود. محدودیت‌های اولیه در هندوستان و پس از یک سری حملات وحشیانه و قتل‌هایی اجرایی شد که در آن اطلاعات غلط درباره‌ی آدم‌ربایی کودکان منتشر شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه