تکنولوژی
رضا حسن زاده۲:۱۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ فروردين

ارسال خبر ، ارسال نامه و مواردی از این دست طی سالیان دراز شاهد تغییرات بسیاری بوده ، از فرستادن پیک تا به پرواز در آوردن کبوتر خبر رسان و صدها مورد دیگر ، امروزه هم که در سالهای اوج تکنولوژی به سر می بریم و شاید برخی از اتفاقاتی که امروزه رخ می دهد جزو موارد غیر ممکن دیروز بوده اند. خبر امروز ما درباره ساخت یک سوسک پرنده است ، تا به اینجای کار شاید فکر کنید که کار پیچیده ای نیست. اما نکته جالب داستان اینجاست که دانشمندان آمریکایی موفق شده اند تا سوسک های مورد نظر را تحت فرمان خود در آورند. بدین معنی که آنها نیمی ماشینی و نیمی سوسک هستند.


این دانشمندان با طراحی تراشه ای کوچک موفق شده اند تا کنترل پرواز سوسک ها را در اختیار بگیرند. اگر دوست دارید بدانید که این وسیله چطور عمل می کند باید به اطلاع شما برسانم که این تراشه های کوچک را بر پشت سوسک ها وصل میکنند و سپس این تراشه ها قابلیت پرواز و کنترل سوسک رو به انسان میده ، طراحان این تراشه امیدوار هستند تا در آینده از این سوسک های پرنده برای کمک به انسانهایی که در مسیرهای غیر قابل عبور گیر کرده اند کمک و اطلاع رسانی کنند. البته ناگفته نماند که این اختراع کوچک بیشتر شبیه یک وسیله جاسوسیست تا یک وسیله کمک و نجات.
نظر و اطلاعات خود را در مورد موارد مشابه از طریق کامنت و یا صفحات اجتماعی ما با ما در میان بگذارید.

برچسب هاTechnologyFly
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
وبنولو
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ ارديبهشت
مهدی نژاد
۲۲:۹ - ۱۳۹۵ شنبه ۴ دي
جناب علیپور تا جایی که من اطلاع دارم و آزمایش مشابهی روی موش ها انجام شده بود این تراشه های پالس هایی در مسیر عصب حیوان ارسال میکند که این عصب ها برای قوه محرکه اونها تاثیر میذاره و باعث میشه با ارسال یک پالس مشخص مثلا عصب هایی که حیوان رو به سمت راست هدایت میکنند تحریک بشه و برخلاف میلش به سمت راست حرکت کنه
یاسین علیپور
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۷ تير
سلام و عرض خسته نباشید،این تراشه که میگید چی هست،الله اکبر!!!! این تراشه چجور کار میکنه؟میشه کمی بیش تر توضیح بدین!
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه رابطه ی ماشین به ماشین میتواند جان انسان ها را نجات داده و خطر را کم کند ؟