ترفند و آموزش
سارا محمد علیئی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۴ تير

کارشناس دانشگاه برکلی، کالیفرنیا؛ جورج تاون در خبری نوشت؛ این امکان وجود دارد که شما با تماشای آنلاین ویدئو از یوتیوب و یا هر سرویس دهنده خدمات ویدئویی آنلاین دیگری بر روی دستگاه خود ویروس مخرب نصب کنید. به گفته وی اگر در این فایل ها، دستورات صوتی پنهان قرار گرفته باشد پس از اجرا ویدئو دستگاه با شنیدن آن ها شروع به دانلود و نصب بدافزار و یا انجام اقدامات مشابه می کند.

عملکرد

پیش از این، متخصصان آژانس امنیت اطلاعات ملی فرانسه (ANSSI)، گزارشاتی مبنی بر تهدیدات احتمالی فرمت فرمان صوتی برای دستگاه های با دستیار صوتی سیری یا Google Now اعلام کرده بود. این تهدید به صورتی بود که هنگامی که گوشی به منبع انتقال سیگنال های رادیویی ارتباط برقرار می کرد، اتصال هدفون به گوشی نقش آنتن را انجام می دهد. اما در مطالعات جدید با اجرای فایل تصویری بر روی دستگاه دستورات صوتی پنهان خطرناک برای گوشی و تبلت ارسال می شود.
کارشناسان نشان دادند بر حسب سطح جستجو این فرمان های صوتی متفاوت می باشد در نتیجه توصیه می کنند در قدم اول دستیار صوتی گوشی خود را غیرفعال کنید.

ضرورت این کار چیست؟

استفاده از دستیار صوتی، می تواند دستگاه را مجبور به جستجوی پیوند هایی حاوی نرم افزار های مخرب و نصب آن ها کند. علاوه بر این سبب جستجوی فایل های در اینترنت خواهد شد. این فعالیت در نتیجه دو پروسه مکمل پرسش و پاسخ خواهد بود و کاربر با اجرای ویدئوی مخرب محتوی فرمان صوتی پنهان پاسخ را به پذیرنده ارسال خواهد کرد، در نتیجه پیام تایید خواهد شد.

برچسب هاOnline
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

یاهو حداقل 20 میلیون دلار برای حفظ حق اولین پخش زنده فصل عادی بازی های NFL پرداخت کرد