محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

محققان رکورد ارتباطات کوانتومی در فیبر نوری را شکستند و توانستند اطلاعات کیوبیتی را در فاصله ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری منتقل کنند.
به نقل از نیواطلس، در آینده اینترنت کوانتومی اجازه می‌دهد رایانه‌های کوانتومی با یکدیگر تجمیع شوند و برخی از مشکلات بسیار بزرگ را برطرف کنند.
در همین راستا محققان شرکت توشیبا در پروژه‌ای برقراری ارتباطات کوانتومی در فاصله بی سابقه ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری را نشان دادند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

گوگل تسلیم فشار رقیبان شد و به آنها اجازه خواهد داد برای این که موتور جست و جوی پیش فرض در دستگاههای اندرویدی در اروپا باشند، به رایگان رقابت کنند.
این اقدام از سوی گوگل که بزرگترین موتور جست و جوی جهان است در حالی انجام می گیرد که اتحادیه اروپا در نظر دارد سال میلادی آینده مقرراتی را معرفی کند که گوگل، آمازون، اپل و فیس بوک را وادار می کند شرایط فعالیت برابری را برای رقیبانشان تضمین کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۰ خرداد

وندور سوئدی اریکسون از پلتفرم اختصاصی جدید 5G با امکان پشتیبانی از شبکه‌های LTE و 5G مستقل رونمایی کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در بیانیه رسانه‌ای که این کمپانی منتشر کرده، آمده است که پلتفرم جدید عملیات اجرایی کسب و کارها را برای مدیریت شبکه‌های مبتنی بر ابر بهینه و ساده‌سازی کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۰ خرداد

به گزارش زومیت، شب گذشته اپل در کنار معرفی دستاوردهای نرم‌افزاری خود تأیید کرد که سیستم‌عامل‌های جدید این شرکت از ویژگی‌هایی مانند Autofill و احراز هویت چند عاملی برخوردار خواهند شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۰ خرداد

به نوشته‌ی همکاران سیستم، آمازون، مایکروسافت و گوگل درگیر یک مناقصه بزرگ برای ارائه خدمات پردازش ابری به شرکت بوئینگ هستند و انتظار می‌رود این قرارداد همکاری چندین ساله ارزشی معادل یک میلیارد دلار داشته باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۹ خرداد

به گزارش دیجیاتو، السالوادور به اولین کشوری تبدیل شد که بیت‌کوین را به‌عنوان یکی از پول‌های قانونی خود مورد پذیرش قرار می‌دهد. ۶۲ نفر از نمایندگان کنگره این کشور با قانونی شدن پذیرش بیت‌کوین موافقت کردند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۹ خرداد

به گزارش پیوست، سوپراپلیکیشن اسنپ‌، سرویس جدیدی به نام اسنپ ساپلای را راه‌اندازی کرده که قراری است خرید مواد اولیه را برای رستوران‌ها راحت‌تر‌ و شفافت‌تر کند. به نظر می‌رسد با توجه به بی‌رقیب‌ بودن اسنپ‌فود در بازار فروش دلیوری آنلاین غذا این یک قدم دیگر روبه جلو برای گرفتن سهم بیشتر از این بازار بی‌انتها باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۹ خرداد

کشورهای گروه G۷ روشی یافته اند تا شرکت های بزرگ از جمله آمازون را وادار به پرداخت مالیات در کشورهای محل فعالیت شان کنند.
به نقل از رویترز، کشورهای عضو G۷ راهی برای دریافت مالیات بیشتر از آمازون در کشورهای محل فعالیت آن یافته‌اند. برای این منظور آنها واحد سودآور ابر رایانشی این شرکت را هدف گرفته‌اند.

ادامه مطلب