تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

وقتی اپل سرویس iTunes را به جهانیان معرفی کرد، راه و رسم گوشی دادن به موسیقی دچار یک تحول اساسی شد. حالا مردم این امکان را داشتند که به جای خریدن یک آلبوم بطور کامل، تنها آهنگهایی که دوست داشتند را خریداری کنند. اما بنظر می رسد ذائقه مردم در حال تغییر است و آیتونز مانند گذشته نمی تواند در این صنعت تاثیرگذار باشد.


براساس جدیدترین گزارش موسسه Nielsen، میزان پخش محتوای آنلاین از سال 2014 دو برابر شده است. در این گزارش آمده که در سال گذشته بیش از 135 میلیارد آهنگ و ویدیو بصورت آنلاین پخش شد و این آمار تنها مربوط به کاربران آمریکایی می باشد.
اما دانلود محتوای دیجیتال با کاهش 10.4 درصدی خود به 531.6 میلیون دانلود رسید. اگرچه این رقم هنوز هم فوق العاده زیاد محسوب می شود اما آنطور که باید بالا نیست. نیلسن همچنین اشاره کرد که میزان فروش آلبوم‌ های موسیقی شامل سی دی و آلبوم های دیجیتال با کاهشی 4 درصدی روبرو شده و 116 میلیون نسخه فروش داشته اند.
به گفته دیو باکولا، نایب رئیس موسسه Nielsen Entertainment، قطعاً رشد 100 درصدی استریم آنلاین، خبر بسیار خوبی محسوب می شود. باید دید حالا که اپل سرویس پخش آنلاین موسیقی خودش را معرفی کرده، این اعداد و ارقام چه تغییری خواهند کرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

iOS 9 منتشر شد: چگونه آن را دریافت کنید