کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ آبان

دوست داشته باشید یا نه، تمایلات به جهت تقویت رسانه‌ها به این زودی‌ها کاهش نمی‌یابد: منابع CNBC اطلاع دادند که 21st Century Fox اخیرا مذاکراتی برای فروش بخش زیادی از این شرکت به Disney داشته است. این غول رسانه قصد انتقال استدیوهای فیلم‌سازی، کسب و کار تولیدات تلویزیونی، کانال‌های سرگرمی مانند National Geography FX و ابزار صحنه‌ی بین‌المللی همچون Sky را دارد. با این تغییرات فرض بر این است که این شرکت بسیار متمرکزتر، حول برنامه‌های خبری و ورزشی کار خواهد کرد.
اما به طور مشخصی Disney حتی اگر بخواهد، نمی‌تواند منابع بخش تلویزیونی اصلی Fox را خریداری کند، زیرا شرکت‌های آمریکایی مجاز به داشتن دو شبکه‌ی پخش نیستند و اینکه خرید Fox Sport در زمانی که Disney دارای شبکه‌ی برنامه‌های تفریحی و ورزشی خود با نام ESPN است، شبهات آنتی تراست را افزایش می‌دهد.
با وجود اینکه هیچ کدام از این دو تاکنون اظهار نظر رسمی نداشته‌اند، بسیار مهم است که متوجه باشیم هیچ تضمینی هم برای این اتفاق وجود ندارد. اما اگر چنین چیزی محقق شود تاثیر مهمی بر چشم‌انداز رسانه‌ها خواهد داشت؛ Fox تخصصی‌تر می‌شود و Disney می‌تواند به چیزهایی بیشتر از آنچه تاکنون دارد، برسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه