تکنولوژی
معصومه ناظری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۸ شهريور

مینی کوپر، اسباب بازی شگفت انگیز برای بزرگسالان است.
مینی کوپرS  چهار در را به سختی می توان یک اتومبیل نامید، بی شک با چرخ ها، موتور و حتی چهار صندلی اش شبیه اتومبیل است و انتظارات شما را از یک اتومبیل مانند جا به جایی افراد و وسایلشان از محلی به محل دیگر را برآورده می کند، اما اتومبیل نامیدن مینی از دست دادن اصل مطلب است. این اتومبیل در واقع یک اسباب بازی برای بزرگسالان است، و قبل از این که با سیل نظرات عصبانی مردم رو برو شویم باید بگوییم وسیله ی بدی نیست.
همچون بسیاری از اتومبیل ها که در شرکت های هوندا و تویوتا ساخته نشده اند، مینی نیز فقط یک وسیله ی کاربردی ساده نیست. تفاوت در این است، جایی که دیگر اتومبیل ها تظاهر به کاربردی یا مقاوم بودن می کنند، برای مینی تنها یک سرگرمی است و به یاد داشته باشید که این خودرو ساخت آلمان است پس بی شک حرفی برای گفتن دارد.



ماشین مسابقه!

دراین صفحه درباره ی سرعت و قدرت مینی کوپر اس چیزی گفته نشده اما حقیقتا ویژگی های بارزی در خود نهان دارد.
ابتدا، پیشرانه ی توربوشارژ 2 لیتری زیر کاپوت ماشین قرار دارد. 4 سیلندر کوچک آن قدرتی برابر 189 اسب بخار دارد اما محور چرخ های 94 کیلویی آن گویی از دوج هلکت ساخته شده. شتاب 0تا 100 این اتومبیل با 6 دنده ی اتوماتیک 6.2 ثانیه است.
شاید فرمان این اتومبیل هنوز بهترین ویژگی آن باشد. در ابتدا باید گفت فرمان این خودرو به اندازه ی فرمان یک ماشین مسابقه سریع است. وبا 5/2 دور کامل فرمان قفل می شود. این خودرو همچنین یکی از بهترین بازخوردها و مجموع بهترین سیستم های قدرت الکتریکی فرمان را دارد که تا به حال استفاده کرده ام.
درنتیجه، رانندگی در این خودرو برخلاف رانندگی در گلف جی. تی. آی حس رانندگی در اتومبیل های مسابقه را به انسان  می دهد و اندازه ی آن نصف اندازیه ی خودروهای گروه فولکس واگن است.
مینی در جاده ها سرگرم کننده تر است اما مشکل این است که این رفت و آمد همیشه در پیست نیست. سیستم تعلیق کوپر اس در جاده های ناهموار برزش بیش از حد دارد و حرکت تند فرمان آن موجب ایجاد حرکات سریع و وحشتناک می شود. در ماشین های رده پایین تر نسبت به ماشین های مسابقه مانند آلفا 4C ، این گونه عیب ها تنها هزینه ی تجاری به همراه دارد، اما ویژگی های ماشین مسابقه ای آن برای رانندگی در شهر های بزرگ و مدرن بیش از حد است.

همه چیز درباره ی سیستم صوتی

اتاقک داخلی و سبک تزیین کوپر یکی دیگر از ویژگی های این خودرو است که در مقایسه با خدرو های کوچک ساخت شرکت هایی مانند Pagani بیشترین تزیین را دارد. مجموعه های استاندارد شامل طراحی صفحه لمسی، دور سنج و دسته ی اطلاعات و سرگرمی با حجم زیاد و سوییچ های ضامن بیشتر، که میتوانید با آن اتومبیل را کنترل و متوقف کنید.
اما طراحی داخلی آن بیش از کیچ داخلی است. طراحان، در نور رسانی LED داخلی، ظاهرا از 1958 الهام گرفته اند. هرچیز درون اتاقک ماشین چراغی دارد، لبه درها، لبه های دور صفحه ی اطلاعات، مکان استراحت پا و خلاصه همه چیز. در حقیقت اتاقک داخلی آن قدر روشن است که هنگام رانندگی در شب نور آزار دهنده ای دارد. هنگام نگاه به فواصل دور از شیشه ی جلو دید در شب کاهش می یابد.
با این حال نمیتوانم بگویم که فضای داخلی اش را نمی پسندم. تزیین زیاد شاید برای عده ای ناخوشایند بیاید اما برای اتومبیلی با این اندازه ی کوچک  چنین تزیینی نیاز است.  خوشبختانه، برخلاف تزیین داخلی اتومبیل های دیگر، اتاقک مینی حداقل از مواد با کیفیت بالا ساخته شده و چینش صندلی ها و لوازم آن بسیار عالی است.
لرزش در جاده ها، ساختار محکم و دزدگیر فعال استریو از حقایق و ویژگی های برجسته ی این اتومبیل است. صدای استریو در این اتومبیل که ساخت کمپانی مریدین است می توان گفت صدایی بیش از یک استادیوم پر از هواداران پر شور تولید کند.



بدون مقایسه

صندلی های شلوغ عقب مرا به یاد این نکته می اندازد که مینی کوپر حتی با 4 در هم هنوز یک اتومبیل واقعی نیست. روی هم رفته، هدف از این کار مقایسه ی مینی با چیزی شبیه به گلف جی. تی. آی است و نمی دانم چرا برای ماشینی کوچک تر باید پول بیشتری پرداخت کرد.
• چنین مقایسه ای ناعادلانه است زیرا گلف جی. تی. آی تحت نام خودرو ساخته شده اما مینی تنها یک نمونه مد است. سرانجام این که یک کیسه ی حمل مواد غذایی از یک کیف دستی بزرگتر است اما همه می دانیم که چرا کیف دستی گران تر است. مینی نیز مانند کیف دستی یک هدف کاربردی دارد اما واقعا دلیل خرید آن کاملا متفاوت است. شاید این ویژگی تعداد افرادی که تصمیم به خرید مینی دارند را محدود کند اما تعداد افرادی که دوست دارند آخرین سیستم چراغ های LED و خط تولید محصولات را داشته باشند هرگز محدود نمی کند. اگر این گونه به مینی نگاه کنیم، محصول تقریبا خوبی است.


مزایا

• موتور پر قدرت
• کنترل سریع
• طراحی مد بالا
• برآوردن تمام نیازهای یک ماشین مسابقه

معایب

• فضای داخلی کوچک
• رانندگی سخت
• قیمت بالا

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آخرین محصول Mini به ارائه ی ماشین های تغییرپذیر می پردازد