تکنولوژی
رضا رزمی۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد

اندروید همچنان روند رشد چشمگیری داشته و روزانه بر تعداد کاربران آن افزوده می شود. در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه های اندرویدی هنوز جدیدترین آپدیت گوگل را در محصولاتشان ارائه نکرده و برخی کاربران نیز با دریافت نسخه Lollipop با کندی عملکرد دستگاه خود مواجه شده اند، گوگل می خواهد جدیدترین نسخه از این سیستم عامل را تحت عنوان Android M منتشر کند. روند توسعه به حدی سریع است که نسخه Developer Preview اندروید M که چند ماه پیش در کنفرانس Google I/O ارائه شد یک نام مستقل نداشت.


برای اینکه در این بازار پررونق همچنان جایگاه مناسبی داشته باشید باید به سرعت با تکنولوژی های جدید خودتان را تطبیق دهید. به همین دلیل است که سامسونگ همین حالا مشغول توسعه TouchWiz برای استفاده در اندروید M می باشد. در یک اینفوگرافی جدید که توسط این شرکت منتشر شده می توان دید که این نسخه از اندروید چه قابلیت هایی را در دستگاه های اندرویدی سامسونگ به ارمغان خواهد آورد.
برای یادآوری گوگل در هنگام معرفی این نسخه از اندروید به شش مورد اصلی اشاره داشت که شامل App Permissions، Web Experience، App Links، Mobile Payments، Fingerprint Support و Power and Charging می شود. طبیعتاً سامسونگ هم بر روی همین شش بخش تمرکز بیشتری خواهد کرد.
بروزرسانی جدید سامسونگ که بصورت OTA ارائه می شود شامل ویژگی هایی مانند کسب اجازه جزیی هنگام نصب برنامه، نظارت بهتر بر روی مموری، مدیریت بهتر باتری و پشتیبانی از حسگر تشخیص اثرانگشت داخلی می شود. اما نسخه M سرانجام برخی از مشکلات رایج و قدیمی مانند بک‌آپ گیری خودکار از برنامه ها در فضای ابری را نیز برطرف خواهد کرد.


همه منتظر هستیم تا سامسونگ این آپدیت جدید را هر چه زودتر معرفی کند، آپدیتی که به همراه تاچ ویز جدید با رابط کاربری بازطراحی شده و سازگار با رابط متریال اندروید منتشر خواهد شد. این شرکت از گلکسی اس 6 برای این اینفوگرافیک استفاده کرده و از همین الان می توان مطمئن بود که این گوشی پرچمدار جزو نخستین دستگاه هایی خواهد بود که به اندروید M آپدیت می شود. البته سایر دستگاه ها نیز این آپدیت را بصورت OTA دریافت خواهند کرد. تا این لحظه لیست گوشی ها از این قرار است:

Samsung Galaxy S6
Samsung Galaxy S6 Duos
Samsung Galaxy S6 Edge
Samsung Galaxy Note 4
Samsung Galaxy Note 4 Duos
Samsung Galaxy Note Edge
Samsung Galaxy ALPHA
Samsung Galaxy Tab A

این لیست قطعاً با نزدیک شدن به زمان انتشار اندروید M گسترش خواهد یافت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سامسونگ در اقدامی عجیب لوگوی خود را از روی دو اسمارت فون جدید خود برداشت