گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

تنها والدین نیستند که نگران استفاده‌ی فرزندان‌شان از گجت‌ها هستند. بر اساس مطالعه‌ی جدیدی منتشر شده توسط Pew Research Center، در هفته‌ی جاری، نوجوانان آمریکایی قدم‌هایی برای محدود کردن خودشان در استفاده‌ی بیش از حد از تلفن‌هایشان و برنامه‌های اعتیادآور، مانند شبکه‌های اجتماعی برداشتند. اکثریت، ۵۴ درصد نوجوانان، گفتند زمان زیادی را صرف گوشی‌های همراهشان می‌کنند، و نزدیک به این تعداد – ۵۲ درصد – گفتند تلاش می‌کنند استفاده از تلفن‌هایشان را به روش‌های مختلفی کاهش دهند.
علاوه بر این، ۵۷ درصد آن‌ها می‌گویند تلاش می‌کنند استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود کنند و ۵۸ درصد هم در تلاش برای کم کردن استفاده از بازی‌های ویدئویی هستند. این حقیقت که نوجوانان بزرگ‌تر کنترل مناسبی بر استفاده از گوشی‌های هوشمند نداشتند به شکست والدین و مسئولیت شرکت‌های فناوری برای برطرف کردن ماهیت اعتیادآور این گجت‌ها اشاره دارد.
سال‌ها است به جای تشویق بر استفاده‌ی متعادل از گوشی‌های هوشمند، به عنوان همان ابزارهایی که هدف از ساخت آن‌ها بوده، سازندگان اپلیکیشن‌ها از ماهیت همیشه فعال گوشی‌های هوشمند کمال استفاده را برده‌اند و به طور مداوم جریانی از اعلامیه‌های مداخله‌گر را بر روی آن‌ها فرستاده و کاربران را به چک کردن آن‌ها واردار می‌کردند.
سازندگان گجت‌ها هم از این رفتار اعتیادآور خوشحال بودند چراکه علاوه بر فروش گجت‌هایشان، از نظر مالی از فروش اپلیکیشن‌ها و خریدهای داخل برنامه هم سود می‌برند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه