گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۰ خرداد

به نوشته‌ی همکاران سیستم، آمازون، مایکروسافت و گوگل درگیر یک مناقصه بزرگ برای ارائه خدمات پردازش ابری به شرکت بوئینگ هستند و انتظار می‌رود این قرارداد همکاری چندین ساله ارزشی معادل یک میلیارد دلار داشته باشد.
امروز گزارش‌هایی از سوی چهار نفر منتشر شده که از تلاش شرکت‌های مذکور در این مناقصه باخبر بودند. رسانه‌های خبری با مرکز خدمات ابری AWS آمازون، Azure مایکروسافت و Cloud گوگل و البته شرکت بوئینگ ارتباط گرفتند تا اطلاعات دقیق‌تر دریافت کنند. ولی باید توجه داشت مادامی که این مسئله در شرایط مذاکره به سر می‌برد و خبری در مورد آن منتشر نمی‌شود.
اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که شرکت AWS آمازون قرارداد با بوئینگ را یک «معامله ضروری» برای خود می‌داند. «اندی جِیسی» که هم اکنون مسئولیت تجارت خدمات ابری AWS آمازون را برعهده دارد قرار است از تاریخ پنجم ژوئیه به عنوان مدیرعامل جدید آمازون فعالیت خود را آغاز کند و به صورت مستقیم درگیر این قرارداد جدید شود.
مایکروسافت و آمازون پیش‌تر درگیر یک رقابت پرمخاطره برای قرارداد خدمات پردازش ابری به ارزش 10 میلیارد دلار با پنتاگون بودند. این قراداد در سال 2019 میلادی به مایکروسافت اعطا شد و سپس آمازون آن را زیر سوال برد.
روزنامه «وال استریت ژورنال» این ماه گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا به دلیل اختلافات قانونی و جنجال‌های سیاسی پیرامون قرارداد منعطف شده با مایکروسافت در حال بررسی مجدد این قرارداد است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه