تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

در بخشی از مزایده ی فردریکسن در ابلتوفت دانمارک در 26 سپتامبر اتومبیل های کمیابی در بنهام در آخر هفته به فروش رفتند . یکی از آنها 1905 woods queen victoria brougham بود که به قیمت 94548  دلار به فروش رفت . در این مزایده وسیله ی نقلیه ی الکتریکی مانند پنجره ای به روزهای اول ماشین های موتوری عمل میکند در حالیکه تکنولوژی های جدید در جاده ها و نمایش ها برتری خود را نشان میدهند . فروش روز شنبه یاد آور این است که در دنیای اتومبیل گازولین همیشه برتر نبوده و حتی قبل از ورود ماشین های الکتریکی نیرو گرفته با یون لیتیوم هم  همیشه در محله های مردان شیر فروش و زنان پیر نبودند .
با ورود قرن 20 ام ، گازولین در مقایسه با بخار و برق از لحاظ عملکرد و محبوبیت سوم بود در حالیکه ماشین های الکتریکی رکورد های سرعت دنیا را میشکستند . به عبارت دیگر ماشین های گازولینی به خاطر بوی بد ، آهسته بودن بودن و همینطور خطر ناک بودن بدنام بودند به طوری که حتی استارت زدنش میتوانست منجر به دست شکستن منجر شود . و همینطور این مساله وجود داشت که شما بود سوخت را از شیمی دان میخریدی  و همینطور احتیاج داشتید که یک مکانیک قابل باشید تا بتوانید به خانه برسید .
از طرف دیگز در 1905 ، ماشین های الکتریکی یک تکنولوژِی بالغ بودند که با گازولین ودیزل عقب نمی افتادند تا اینکه تصمیم گرفتند اولین قدم را در باتری های سرب-اسید روز بردارند . به علاوه ماشین های التریکی برای زنان طبقه ی متوسط جالب بودند چون تمیز، آرام و راحت بودند و برای استارت زدن یا راندن به قدرت فیزیکی زیادی نیاز نداشتند. تعجبی ندارد که در سال 1900 ، 30000 ماشین الکتریکی در کار بود .
woods electric style 214 A  سال 1905  queen victoria brougham  با شاسی no284 که قبلا متعلق به جیمز ای کوزنز بود ، در کمپانی وسایل نقلیه ی  woods motor ساخته شد . این کمپانی در سال 1899 در شیکاگو توسط standard oils, toront businessman  و  اشخاص معروفی مانند آگوست بلمونت ساخته شد که مسیر مسابقه ی پارک بلمونت را ساخته بود . و همینطور ساموئل انسال که منشی شخصی توماس ادیسون بود و یکی از بنیان گذاران edison general electric .


با یک میلیون دلار در سهم سرمایه ، شرکت از حقوق خریداری شده از پیشگام وسایل نقلیه ی الکتریکی ،  کلینتون ادگار وودز استفاده کرد تا 500 ماشین الکتریکی را سالیانه بسازد ، مثل یک tonneau با در پشتی . با وجود تلاش های اخیز برای رسیدن به ماشین های گازولینی و دوگانه در سال 1916، کمپانی در سال 1918 بسته شد .
queen vicoria که به مزایده رفت، تنها مدل شناخته شده اس است که هنوز وجود دارد و در زمان خودش بدون شک یک مدل اقتصادی بوده است . با برچسب قیمیت 3000 که امروز 71000 دلار است ، فاصله ی بین محوری  1829 میلیمتر دارد که گمان میرود 1.179 کیلوگرم باشد . با این حال هنوز بعد از 110 سال به لطف ارتقا با باتری های سبک وزن مدرن و سیستم شارژ سریع ، قابل راندن است ، گرچه هنوز چهار چرخ فنری بیضی شکل و ترمز های پشتی اش را نگه داشته است .
در داخل queen victoria نشان میدهد که بیشتر  یک ماشین تجملی دو صندلی است تا یک هیولای جاده ، آنهم به لطف طراحی داخلی تمام چرم با حالت گلی و کنترل های جدا . حتی یک بخش قابل جدا شدن برای فضای باز دارد اما این مانع سرعت 30 mph اش نمیشود ، که این سرعت انصافا برای ماشین شهری این چنینی تحسین برانگیز است .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد