سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ آذر

"x" گرفته شده از "extreme" است. این همان چیزی است که بخش بازاریابی کوالکام می‌خواهد کاربران درباره‌ی Snapdragon 8cX هشت هسته‌ای جدید فکر کنند.
این نام پردازنده‌ی برند جدیدی برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی همیشه متصل و PCهای ۲ در ۱ تبدیل‌پذیر است.
از نظر فیزیکی، این بزرگ‌ترین پردازنده‌ای است که این شرکت تاکنون ساخته است، و دارای قوی‌ترین CPU و GPU است که این شرکت طراحی کرده است. کوالکام می‌گوید این اولین تراشه‌ی ۷ نانومتری برای پلتفرم PC است و بزرگ‌ترین جهش عملکردی را برای Snapdragon دارد. کوالکام ادعا می‌کند مصرف باتری تراشه‌ی جدید بسیار پایین است و سرعت دانلود آن را به ۲ گیگابیت در ثانیه می‌رساند.
کوالکام می‌گوید 8cX تراشه‌ای قدرتمند است که می‌تواند چندین وظیفه را انجام دهد. این شرکت انتظار دارد اولین کامپیوترهای 8cX خود را از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ به فروش برساند.
از نظر قابلیت گرافیکی، کوالکام می‌گوید پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 680 Extreme در 8cX دو برابر سریع‌تر از نمونه‌ی قبلی Snapdragon 850 برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی است و بهینگی مصرف انرژی آن ۶۰ درصد بیشتر از نسل قبل است. پردازنده‌ی جدید همچنین قادر به حمایت از دو مانیتور خارجی 4K HDR به طور همزمان است.
از نظر CPU، تراشه‌ی 8cX عملکردی قابل مقایسه با پردازنده‌ی ۱۵ واتی سری U اینتل دارد، اگرچه تراشه‌ی کوالکام مصرف برق کمتری در اندازه‌ی نصف نمونه‌ی اینتل دارد.
از نظر عملکرد پایدار، کوالکام معتقد است پردازنده‌ی آن دو برابر سریع‌تر از تراشه‌ی ۷ واتی اینتل است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه