گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد

در هفته‌ی جاری، کوالکام اعلام کرد این شرکت جدیدترین محافظت‌های امنیتی WiFi را در سراسر محصولات خود اجرایی می‌کند.
این شرکت گفت این اقدام از مجموعه‌ی امنیتی نسل سوم WiFi Alliance، با نام WPA3 در چیپست‌های تابستان سال جاری برای دیوایس‌های موبایل و تمامی محصولات زیربنایی شبکه‌ی WiFi لحاظ خواهد شد.  به طور خاص، راه حل 2*2 802.11ax دیوایس‌های کلاینت که اخیرا راه‌اندازی شده، WCN 3998، و پلتفرم IPQ807*AP از WPA3 را پشتیبانی می‌کند.
اتحادیه‌ی WiFi در کنفرانس CES در سال جاری WAP3 را معرفی کرد. این نسخه دارای چهار قابلیت جدید برای شبکه‌های شخصی و سازمانی WiFi که به عنوان بخشی از برنامه‌ی WiFi Certified WAP3 در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شود. هر چند این برنامه هنوز به پایان نرسیده است، اما کوالکام به جهانیان درباره‌ی قابلیت پشتیبانی آن از WAP3 گفت.
به گفته‌ی Andy Davidson، مدیر ارشد مهندسی کوالکام، تا به حال این صنعت متکی بر پروتکل‌های موجود، WPA و WPA2 است، اما یکی از نقاط ضعف شناخته شده‌ی WPA2 مربوط به رمزهای عبور آن است. قابلیت‌های WPA3 جدید آن را به شکلی تنظیم می‌کند که کاربران حتی زمانی که رمزهای عبوری را انتخاب می‌کنند که به اندازه‌ی کافی پیچیده و تصادفی نیستند، از آن محافظت می‌کند. WPA3 همچنین دارای Opportunistic Wireless Encryption است که وقتی کاربر به hostpot عمومی متصل می‌شود، سیستم رمزنگاری آن برای ایجاد امنیت عمل می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه