تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

Apple برای چند سالی است که بر روی لنز دوربین‌های خود از یاقوت بهره می‌گیرد. بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، یاقوت از سری iPhone 5S وارد چرخه‌ی ساخت این گوشی‌ها شده است. اما آن‌طور که گفته می‌شود ضد خش نیست. ویدئوی جدیدی که از آزمون یاقوت مورد استفاده در این گوشی‌ها منتشر شده، میزان خش‌پذیری این لنز را مورد بررسی قرار داده است. در حالی که Apple ادعا می‌کند که از یاقوت کریستالی در لنزهای گوشی‌اش بهره می‌گیرد، اما طبق ویدئوهای منتشر شده گویا جنس این یاقوت به کیفیت گفته شده نمی‌باشد.
در این ویدئو، لنز iPhone با ماشین XRF و میکروسکوپ الکترونی مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتیجه‌ی به دست آمده گویای آن بود که Apple از یاقوت خالص در ساخت گوشی‌های خود بهره نمی‌گیرد. قسمت زیرین لنز، مقدار یاقوت کم‌تری نسبت به بخش فوقانی آن دارا می‌باشد.
طی آزمایشی دیگر، یاقوت موجود در ساعت‌های Tissot و این گوشی‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت. طبق نتایج حاصله، مشخص شد که یاقوت iPhone در سطح 6 در مقیاس سختی Mohs، در مقایسه با سطح ۸ ساعت Tissot روی آن خش می‌افتد.
میزان خش‌گرفتن ساعت Apple Watch Stainless Steel در این ویدئو مورد آزمایش قرار نگرفته است، اما سوال‌های مشابه زیادی بر می‌انگیزد.

برچسب هاSapphireiPhoneApple
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا میدانید هزینه واقعی ساخت آیفون چقدر است؟