ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۳ بهمن

به گزارش سازمان فناوری اطلاعات، لوایح پنج‌گانه مربوط به حقوق فناوری اطلاعات به منظور اخذ نظرات تکمیلی به نمایندگان مجلس و روسای دستگاه‌ها ارسال خواهد شد.
در پنجمین نشست شورای سیاست‌گذاری همایش جنبه‌های حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات، مقرر شد تا لوایح پنج گانه به نمایندگان مجلس و روسای دستگاه‌های ذیربط ارسال شود تا همراه با همایش مسیر پیشبرد این لوایح در دولت و مجلس فراهم شود.
پیش‌نویس"لایحه‌ی حکمرانی الکترونیکی"، "لایحه‌ی تراكنش‌های الكترونيكي"، "لایحه‌ی شناسه‌‏های الكترونيكي"، "لایحه‌ی مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات" و "لایحه‌ی حمایت از داده‌‏ها و حفاظت از حریم اطلاعات شخصی در فضای مجازی" لایحه‌هایی هستند که پیش‌نویس آن‌ها آماده و به منظور اخذ نظر از صاحب نظران، در این همایش ارائه خواهد شد.
بنابر تصمیمات اتخاذ شده‌ی شورای سیاست‌گذاری در خصوص نحوه‌ی برگزاری همایش و تعداد 10 پنل تخصصی نهایی شد و مقرر شد که اعضای پنل و دستور کار آن‌ها تا جلسه‌ی بعدی شورا ارائه شود.
همچنین مقرر شد برای هر پنل تخصصی پیش جلسه با اعضای معرفی شده برگزار شده و با هدف ترویج و اطلاع‌رسانی نشست‌های خبری ویژه‌ای برای هر موضوع با حضور اصحاب رسانه، برگزار گردد.
شایان ذکر است، اولین همایش بین‌المللی جنبه‌های حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری پژوهشگاه قوه قضاییه و دانشگاه علم و فرهنگ و با حمایت بسیاری از دستگاه‌های ذیربط در قوای سه گانه کشور روزهای پنجم و ششم اسفندماه 96 در تهران برگزار می شود.
این همایش در راستای باز تعریف زیرساخت حقوقی توسعه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هدف شناسایی خلاء‌های حقوقی، ضرورت‌های بازنگری در قوانینی و مقررات در روندهای توسعه‌ی فناوری و فرهنگ‌سازی و ترویج بسترهای حقوقی فضای مجازی برگزار می‌‌شود.
نشست بعدی شورای سیاست‌گذاری همایش در تاریخ 23 بهمن برگزار خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه