محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

به تازگی در پی انتشار خبری مبنی بر وجود ۵۵۵ هزار کانال تلگرامی، در کنار آن تحلیل‌هایی چون افزایش سرانه‌ی مطالعه ایرانیان صورت گرفت. متن این خبر، از قول پژوهشگاه فضای مجازی کشور بدین شرح است:
«هر کاربر فارسی زبان به طور متوسط ۳۰ هزار مطلب از کانال‌های تلگرام مطالعه کرده است که با فرض صرف حدود یک دقیقه وقت برای هر مطلب، این کانال‌ها منجر به افزایش سرانه‌ی مطالعه به میزان ۵۰۰ ساعت شده‌اند.»
اما نکته‌ی اصلی که در اینجا مطرح می‌گردد آن است که آیا واقعا استفاده از تلگرام و خواندن مطالب انتشار یافته‌ در آن را می‌توان جزئی از روند مطالعه دانست؟

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر از ارائه‌ی امکان انتخاب اپراتور توسط مشترکان ADSL و VDSL خبر داد و گفت: «بیت استریم این آزادی عمل را به مشترکان می‌دهد که در هر زمان که بخواهند به صورت آنلاین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اپراتور ارائه‌دهنده‌ی خدمات ثابت خود را تغییر دهند.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

پروفسور لطف‌علی عسگرزاده که بیش‌تر با نام لطفی‌زاده شناخته می‌شود، بنیان‌گذار منطق فازی و استاد تمام دانشگاه برکلی کالیفرنیا، ۲۱ ام مردادماه، در سن 96 سالگی درگذشت. وی در 15 بهمن 1299 در شهر باکو که آن زمان جزئی از اتحاد جماهیر شوروی بود، از پدری ایرانی و مادری روس به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را همان جا و به زبان روسی آغاز کرد.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ مرداد

به گزارشی از خبرگزاری ایرنا، به تازگی شرکت همراه اول با ارسال پیامک هایی برای کاربران آیفون به آن ها اطلاع می دهد که هزینه‌ی اضافی در فیش صورتحساب تلفن همراه آنها به دلیل نصب برنامه هایی نظیر face time وi-message در گوشی‌های مشترکین اعمال شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ مرداد

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم عنوان داشت: «فیلتر Twitter تصمیم و سیاست کلان نظام است، لذا مذاکره با مدیران این سرویس‌دهنده‌ها برای پیگیری خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران تنها کاری است که از دست ما بر می‌آید، البته مدیران Twitter نیز برای این مذاکره اعلام آمادگی کرده‌اند و در ادامه اگر نتیجه‌ی این مذاکرات مورد قبول جمع عاقله کشور قرار گرفت فبهاالمراد و اگر مورد قبول واقع نشد تلاش بیشتری خواهیم کرد.»

ادامه مطلب