محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ شهريور

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به آمار سه درصدی استفاده از فیلترشکن در ترافیک اینترنت کشور، اظهار کرد: « نگاه دولت کنونی به لیست سیاه فضای مجازی، کوچک نگه داشتن آن است و همچنین فضای مجازی برای گروه‌های سنی و شخصیت‌های متفاوت باید سطح‌بندی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ شهريور

توسعه‌دهندگان می‌گویند سختگیری‌های اخیر "اثرات شدیدی" بر اقتصاد استارتاپ‌های ایرانی خواهد داشت. Apple این هفته چند برنامه‌ی محبوب ایرانی را از App Store خود حذف کرد و به توسعه‌دهندگان اعلام کرد این برنامه‌ها به خاطر تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا بر ضد ایران مسدود شده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از تشکیل کمیته‌ی ویژه برای تعیین چارچوب نظام‌مند حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خدمات حوزه‌ی ICT به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی فیلترینگ Twitter گفت: «فیلترینگ این سرویس به خاطر مسائل اخلاقی و فرهنگی نبوده بلکه مربوط به حوزه‌ی امنیت ملی است.»

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

وزیر ارتباطات: «یکی از مهمترین اقداماتی که باید به سرعت انجام پذیرد اصلاح تعرفه های سرویس های اینترنتی است که از قبل مانده و این کار اولویت نخست بنده است.» وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما به این نکته اشاره کرد: «موضوعی که در این حوزه اهمیت ویژه ای دارد و به سرعت باید انجام شود تشکیل کارگروه حقوقی برای بازنگری مقررات و مسائل حقوقی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا و اینترنتی است.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۸ مرداد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از بازنگری روی نرخ استفاده از خدمات اینترنت و مکالمه‌ی موبایل خبر داد و گفت در نیمه‌ی دوم سال جاری به یک جمع‌بندی در این زمینه خواهند رسید.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

به گزارش روزنامه‌ ی ایران، رئیس جمهور دیروز در جلسه ی معرفی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس، ضمن قدردانی از خدمات محمود واعظی در دولت یازدهم گفت: دکتر واعظی، در دوره ی وزارت خود، در حوزه ی ارتباطات، دولت الکترونیکی، زیرساخت و همچنین شبکه ی ملی اطلاعات زحمات بسیار زیادی کشیده اند. به طوری که در تمام این موارد اقدامات موثری صورت گرفته است. وی در رابطه با بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در خصوص فضای مجازی گفت: به وزرا خطاب می کنم، برای فضای مجازی نمی شود قفل گذاشت. این قفل را روحانی باز نکرده و مردم هستند که آن را باز می کنند و باید دانست که قفلی که مردم باز کرده اند را دیگر نمی شود، بست.

ادامه مطلب