محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۶ شهريور

به گزارش ایسنا، شاهرگ اصلی دیتای کشور به ویژه در شهر و روستا در شبکه‌ی زیرساخت مخابرات در حال ایجاد و بدین ترتیب نوسازی بخش دیتای شبکه‌ی مخابراتی کشور به صورت خاص در آن دیده شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ شهريور

شهروندان بسیاری از کشورهای جهان به پلی استور یا همان فروشگاه مجازی اپلیکیشن‌های اندرویدی شرکت گوگل دسترسی دارند، اما برخی از کشورها از جمله ایران از دسترسی رسمی به آن بی‌بهره بوده‌اند. اما حالا توسعه‌دهندگان پلتفرم اندروید می‌گویند گوگل نام کشورهای ایران، چین، کوبا، ماکائو، میانمار و سودان را هم به «کنسول توسعه‌دهندگان گوگل پلی» (Google Play Developer Console) افزوده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

آخرین آمار ارائه شده از دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از عبور ضریب نفوذ موبایل از ۱۰۴ درصد و توقف رشد تلفن ثابت در کشور حکایت دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت مالکیت و دارایی‌های معنوی در کشور تاکید کرد. به گزارش ایسنا، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: «به زودی مالکیت و دارایی‌های معنوی بخش بزرگ اقتصاد را تشکیل می‌دهند و اگر مورد توجه قرار نگیرند ما در جامعه دچار عقب ماندگی خواهیم شد.»

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۱ شهريور

به نقل از صفحه‌ی رسمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی امروز در صفحه ی اینستاگرم خود نوشته است: «در تکمیل پست های قبلی خدمت شما جوانان عزیز نکته‌ای را جهت پیگیری مطالبات شما عرض می‌نمایم. در بازی‌های رایانه‌ای دو مقوله‌ ی پینگ و جیتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در مورد پینگ یا به عبارت بهتر لیتنسی، یک مقدار عمده مربوط به مسیر بین‌الملل است و مقداری نیز به اپراتور اینترنتی شما بر می‌گردد. در مورد جیتر نیز هم‌مسیر بودن رفت و برگشت بسته‌های اینترنت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هم‌اکنون با اتصال مستقیم به چهار شرکت والو، لیوت، بلیزارد و گیم‌فورج علاوه بر اینکه پینگ در ارتباط بین‌الملل با محصولات این شرکت ها به هشتاد میلی‌ثانیه رسیده است و حدود ۵۰ درصد نسبت به قبل بهتر شده، بهبود بسیار شایانی نیز در جیتر مشاهده می‌شود که قطعا این راه‌حل موقت بهبود قابل توجهی برای شما به ارمغان خواهد داشت. البته هم‌زمان مذاکرات جهت انتقال سرورهای گیم کمپانی‌های محبوب شما به عنوان راه‌حل دائمی شروع شده و به زودی شما را از مراتب مطلع خواهم کرد."

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۹ شهريور

ایرانسل با تقدیر از رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارائهی آمار شفاف، این رویکرد را تلاشی برای هرچه بهتر شدن خدمات ارائه شده به مشترکان عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۸ شهريور

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اجرای رجیستری تلفن همراه از پایان مهرماه خبر داد.
حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «طی روزهای گذشته با حضور تمام بخش‌های فعال و مرتبط در این حوزه جلسات متعددی برگزار شده و در قالب این جلسات تصمیم گرفته شد طرح رجیستری تلفن همراه از پایان مهرماه اجرایی شود.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ شهريور

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد شکایت‌های کاربران در چهار بخش تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده، سرعت کمتر از قرارداد، تعرفه و گرانفروشی در سامانه‌ی ۱۹۵ ثبت شده است که از میان آن‌ها موضوع تحویل حجم ترافیک کمتر از میزان فروخته شده درصورت اثبات مصداق کم‌فروشی است که درصد کمی از شکایت‌های ثبت شده در سامانه‌ی ۱۹۵ در پنج ماهه اول سال ۹۶ در حوزه‌ی خدمات اینترنت به آن اختصاص دارد.

ادامه مطلب