سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۲ شهريور

با حذف جک‌های هدفون، گزینه‌های بی‌سیم بیش از هر زمان دیگری مهم می‌شوند. در سال ۲۰۱۵، کوالکام کدک (codec) aptX را برای اتصالات صوتی بلوتوث تصاحب کرد، و در حال حاضر این فناوری را به صورت یک ويژگی توسعه یافته ارائه می‌دهد: aptX HD برای "کیفیت صدای با وضوح بالا بهتر از CD" و فناوری زمان تاخیر پایین aptX که اشیا را در هماهنگی با برنامه‌های ویدئویی یا بازی‌سازی قرار می‌دهد. این شرکت در نمایشگاه IFA از aptX Adaptive رونمایی کرده است.
aptX Adaptive قادر است تا چنانچه مورد نیاز باشد، به طور خودکار بین بالاترین کیفیت صوتی موجود یا با زمان تاخیر کم و نرخ بیت پایین انتخاب کند، درحالیکه کیفیت سیگنال RF بین دستگاه‌ها را هم در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال، موبایل مجهز به این فناوری به راحتی صوت را با وضوح بالا در ماشین اجرا می‌کند، همچنین زمانیکه فرد در حال تماشای ویدئویی در هواپیما با هدفون‌های بی‌سیم است آن هم در شرایطی که افراد دیگری هم در حال استفاده از بلوتوث برای انجام کار مشابه هستند، هماهنگ‌سازی را تضمین می‌کند.
Anthony Murray از مسئولان کوالکام در بیانیه‌ای گفت: با این محصول جدید، شنوندگان نیاز به انجام کاری ندارند، چراکه aptX Adaptive به طور خودکار عملکرد آن را به بهترین شکل ارائه‌ی صدا تنظیم می‌کند، چه کاربر در حال بازی باشد و چه مشغول شنیدن آهنگ.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه