محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد

به گزارش پیوست، رئیس امور تعرفه‌ها و قراردادهای شرکت گاز در نامه‌ای خطاب به مدیران شرکت‌های گاز استانی از تغییر تعرفه گاز برای استخراج رمزارز خبر داد. در این نامه آمده است که تعرفه برای هر متر مکعب گاز از ابتدای سال ۱۴۰۰ با قیمت ۲۹ هزار و ۴۴۷ ریال محاسبه می‌شود و با احتساب ۹ درصد مالیات برارزش افزوده، فعالان این صنعت برای هر مترمکعب گازی که برای تولید برق مورد نیاز استخراج رمزارز استفاده می‌شود، باید بیش از سه هزار تومان بپردازند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش ایلنا، شرکت فولاد هرمزگان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید فولاد کشور است که از محصولات آن برای ساختن پروفیل، لوله‌های آب و نفت، مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی و همچنین بدنه خودرو و لوازم خانگی استفاده می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

به گزارش پیوست، قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت در نامه‌ای به بانک مرکزی، انجام هرگونه فعالیت در حوزه گواهی الکترونیکی از سوی بانک مرکزی بدون اخذ مجوز شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.
محمد صادق مفتح در نامه‌ای به قائم مقام بانک مرکزی اقدامات بانک مرکزی وشرکت خدمات انفورماتیک مبنی بر راه‌اندازی مرکز ریشه و مرکز میانی برای صدور امضای الکترونیکی را بدون اینکه مجوزهای لازم را از شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور دریافت کنند را فاقد وجاهت قانونی و خلاف قانون عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

رییس شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: افتتاح «مرکز تبادل داده بین‌الملل»، علاوه بر فراهم‌ آوردن زمینه صادرات خدمات محتوایی تولیدکنندگان محتوا، گام مهمی در رفع انحصار واردات پهنای باند بین‌الملل است.
«حمید فتاحی» درباره مرکز تبادل داده بین‌الملل، اظهار داشت: یکی از اجزای زیرساختی سند مصوب طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، مرکزی به نام تبادل داده بین‌الملل (IXP International) است که در این هفته به‌عنوان منطقه ویژه فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: روز چهارشنبه هفته جاری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز خدمات ارتباطی بین الملل شهید دکتر محسن فخری زاده در پردیس ارتباطی پیام افتتاح می شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۳ خرداد

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امکان استفاده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی از ظرفیت پردازشی ابررایانه سیمرغ فراهم می شود.
به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه مشترک این پژوهشگاه با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به منظور آشنایی بیشتر و تبادل نظر میان دو مجموعه برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

پست به عنوان یک نهاد اجتماعی از جمله ابزارهای حاکمیتی دولت است که گسترش فرهنگ استفاده از آن، حفظ محیط زیست، تحول در نظام اداری، جلوگیری از آلودگی هوا و در نهایت ارتقای بهره‌وری ملی را به دنبال داشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۲۱ خرداد

به گزارش پیوست، پلتفرم شاد که به عنوان پیام‌رسان نظام آموزش کشور بعد از هم‌گیری کرونا از طریق آموزش و پرورش معرفی شد، از ابتدای تیر ماه دیگر رایگان نخواهد بود و هزینه آن مانند دیگر پیام‌رسان‌های داخلی مطابق یک‌سوم قیمت اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود. حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرده است که فرآیند تخصیص اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان از این زمان به بعد تغییر خواهد کرد.

ادامه مطلب