سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ ارديبهشت

اینتل اخیرا به سرمایه‌گذاران اعلام کرد تراشه‌های Cannon Lake ده نانومتری آن تا سال ۲۰۱۹ آماده نمی‌شوند، اما تا آن زمان احتمالا پشت سر رقیب اصلی محصول PCاش قرار می‌گیرد. AMD به سرمایه‌گذاران خود گفته که در حال نمونه‌برداری از نسل دوم پردازنده‌های Zen2 با فناوری ۷ نانومتری است تا آن را برای راه‌اندازی در سال ۲۰۱۹ آماده کند. این شرکت همچنین در حال آزمایش کارت‌های گرافیکی یادگیری ماشین Radeon Instinct است که از تکنولوژی ۷ نانومتری مبتنی بر Vega استفاده می‌کند.
دکتر Lisa Su، مدیرعامل AMD گفت این GPUها توسط TSMC تولید خواهند شد، اما این شرکت احتمالا از GlobalFoundries برای پردازنده‌ها و دیگر محصولات استفاده می‌کند.
AMD اخیرا نسل دوم تراشه‌های Zen را راه‌اندازی کرد که به زودی به فرایند تولید ۷ نانومتری تغییر خواهد کرد. بنا بر گزارش‌ها، TSMC مسابقه‌ای را هدایت می‌کند که در حال توسعه‌ی فناوری است که از لیتوگرافی توسعه یافته‌ی ماورا بنفش به جای نور معمول و طول موج مرئی استفاده می‌کند. البته این جای کمی تعجب است که AMD بخواهد از TSMC برای فناوری تراشه‌های گرافیکی‌‌اش به جای GlobalFoundries استفاده کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه