تکنولوژی
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۷ شهريور

خودروهای چندمنظوره با قابلیت حرکت بالا یا Humvee یکی از نمادهای مناطق جنگی محسوب می شود. اگر از کسی بپرسید یک کامیون نظامی را مثال بزند، احتمالاً هاموی ها را به شما معرفی می کند. این خودروهای جنگی که قدمتی بسیار طولانی(از سال 1984) دارند، به حدی در بین عموم مردم به محبوبیت رسیده اند که گاهی اوقات توسط افراد عادی خریداری می شوند. برای مثال آرنولد شوارتزنگر یکی از عاشقان پر و پا قرص Hummer می باشد.
اما این خودروها واقعاً قدیمی شده و ارتش ایالات متحده مدت هاست که به دنبال بازنشسته کردن آنهاست. ارتش این کشور با یک قرارداد 6.7 میلیارد دلاری با شرکت Oshkosh بالاخره این کار را انجام داد. این شرکت قرار است 17 هزار عدد از خودروی JLTV را برای ارتش تولید کند. این خودروها در انواع مدل های دو و چهار درب ارائه خواهند شد و از نظر زرهی و ظاهر کلی به مراتب بهتر بنظر می رسد.


اما یکی از نقاط برجسته JLTV به گفته شرکت سازنده سیستم محافظت از سرنشینان Core1080 می باشد که شامل مقاومت در برابر انواع مین، تشخیص بمب های دست ساز و چندین لایه زره مستحکم می شود. البته قابلیت های این خودرو تنها به بخش دفاعی محدود نمی شود، یک برج گردان و لانچر موشک اختیاری نیز قابل تهیه هستند. سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم ارتفاع الکتریکی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. در زمان نبرد، سیستم تعلیق در حداکثر ارتفاع(50 سانتی متر) قرار گرفته و توانمندی های آفرودی فوق العاده ای را به خودرو می دهد. به گفته Oshkosh، این خودرو تا 70 درصد سریعتر از بهترین خودروی تاکتیکال چرخ دار موجود در بازار می باشد.















برچسب هاJLTVCarOshkoshHumvee
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

شرکت Volvo قصد دارد خودروها را برای کودکان ایمن ‌تر کند