محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت

دولت آمریکا روز یکشنبه در پی حمله سایبری باج‌افزارها به بزرگترین لوله نفتی این کشور، اعلام وضعیت اضطراری کرده است.
لوله نفتی کولونیال، روزانه ۲.۵ میلیون بشکه معادل ۴۵% از نیاز بنزین، دیزل، و سوخت جت ساحل شرقی آمریکا را تامین می‌کند.
این خط لوله روز جمعه در پی حمله سایبری یک گروه بزهکار کاملا از کار افتاد و تلاش برای برقراری دوباره آن هنوز ادامه دارد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت

به گزارش زومیت، گوگل گفته‌ است به‌زودی به‌صورت پیش‌فرض سراغ استفاده از قابلیت احراز هویت دو عاملی خواهد رفت. احراز هویت دو عاملی ایمنی حساب‌های کاربری را افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، در جریان دادگاه اپل و اپیک گیمز، اطلاعات جدیدی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. حالا طبق ایمیل‌هایی که طی این دادگاه منتشر شده‌اند، در سال ۲۰۱۵ در مجموع ۱۲۸ میلیون کاربر iOS اپ‌هایی را دانلود کرده‌اند که تحت تاثیر بدافزار «XcodeGhost» قرار داشتند.
این بدافزار درون اپ‌ها قرار می‌گرفت تا در یک کمپین هماهنگ، داده‌های کاربران را استخراج کند. اگرچه این بدافزار به سرعت کارایی‌اش را از دست داد، اما جزئیات درباره میزان تاثیرگذاری آن روی کاربران محصولات اپل منتشر نشد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ ارديبهشت

به نوشته‌ی همکاران سیستم، نزدیک به ۷۰ درصد کارمندان شرکت کننده در یک نظرسنجی جدید توضیح دادند که به تازگی در دوره‌های امنیتی سایبری که توسط کارفرمای آنها برگزار شده است شرکت کردند. ولی با این وجود ۶۱ درصد‌ آنها پس از شرکت در یک آزمون ابتدایی و ساده نتوانستند به سوالات درست پاسخ دهند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ ارديبهشت

دولت آمریکا درخواست آژانس امنیت ملی این کشور برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از مسافران در مرزهای ورودی را به علت عدم اطمینان از کارایی آن رد کرد.
به نقل از ورج، دفتر اطلاعات و امور نظارتی دولت آمریکا با درخواست آژانس امنیت ملی این کشور برای افزایش دامنه جمع‌آوری اطلاعات حساب‌های کاربری مسافران ورودی به آمریکا مخالفت کرده است. آژانس امنیت ملی آمریکا قصد دارد اطلاعات مفصل تری را از حساب‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی که به این کشور مسافرت می‌کنند، جمع‌آوری کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

به گزارش زومیت، کاربران کلاب هاوس تا چندی پیش می‌توانستند با استفاده از یک باگ به‌صورت مخفی در روم‌ها حضور داشته باشند و بدون اجازه در بحث‌ها شرکت کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

تلفن همراه وزیر بهداشت استرالیا از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام هک شده است و براساس گزارشی که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، این حمله فیشینگ با هدف افشای اطلاعات تماس فعالان طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ بوده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، گوگل امروز آپدیت جدیدی برای مرورگر کروم ۹۰ در ویندوز، مک و لینوکس منتشر کرده که هفت نقص امنیتی این مرورگر را برطرف می‌کند. یکی از این نقص‌های امنیتی توسط هکرها به کار گرفته شده بود و همین مسئله انتشار آپدیت حاضر را سریع‌تر کرد.

ادامه مطلب