امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۱ ارديبهشت

به نوشته‌ی همکاران سیستم، نزدیک به ۷۰ درصد کارمندان شرکت کننده در یک نظرسنجی جدید توضیح دادند که به تازگی در دوره‌های امنیتی سایبری که توسط کارفرمای آنها برگزار شده است شرکت کردند. ولی با این وجود ۶۱ درصد‌ آنها پس از شرکت در یک آزمون ابتدایی و ساده نتوانستند به سوالات درست پاسخ دهند.
این مسئله یکی از یافته‌های جدید مرکز مطالعاتی TalentLMS بود که با همکاری شرکت «کِنا سکیوریتی» بررسی‌های جدید را به انجام رساند. در این مطالعه جدید 1200 کارمند حضور داشتند تا میزان دانش آنها برای به کارگیری بهترین روش‌های امنیتی و توانایی تشخیص تهدیدهای سایبری سنجیده شود.
در این بررسی مشخص شد تنها 17 درصد افرادی که در سرویس‌های اطلاعاتی کار می‌کنند توانسته‌اند آزمون یاد شده با سوالات ساده را پشت سر بگذارند و در مقابل 57 درصد کارمندانی که در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به کار هستند از این آزمون سربلند بیرون آمدند.
همچنین مشخص شد 93 درصد شرکت کنندگان در این بررسی که در بخش خدمات اطلاعاتی مشغول به کار بودند در دوره‌های امنیت سایبری شرکت کردند و در مقابل 67 درصد کارمندان مراکز درمانی این قبیل دوره‌ها را پشت سر گذاشتند.
کارشناسان همچنین دریافتند 60 درصد کارمندانی که موفق نشدن آزمون امنیت سایبری را پشت سر بگذارند خود را در مقابل تهدیدهای سایبری ایمن می‌بینند. در مقابل آنها 74 درصد کارمندانی که به تمام سوالات به صورت اشتباه پاسخ دادند اعلام کردند که احساس کاملا ایمنی دارند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه