کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

متعاقب افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی کاهش تقاضای گوشی‌های آیفون‌ و یک سری قیمت‌گذاری‌های پایینِ تاثیرگذار بر کاهش فروش سهام فناوری‌ها، سهام Micron کاهش یافت. با اشاره به افت قیمت تراشه‌های حافظه، پس از اینکه Baird Equity Research سهام Micron را به خاطر عملکرد ضعیف، قیمت‌گذاری کمی کرد، ارزش سهام این شرکت در ساعات اولیه‌ی معامله، ۷ درصد افت کرد.
تقاضای پایین تراشه‌ها به سهام نیمه هادی‌ها صدمه زد. سهام AMD Inc.، هفت درصد و سهام Nvidia Crop هم ۵.۷ درصد افت کردند و تاثیر زیادی از کاهش ارزش بیت‌کوین، یکی از بزرگ‌ترین ارزهای رمزنگاری پذیرفتند که در سال ۲۰۱۸ به پایین‌ترین حد خود رسید. هر دوی این شرکت‌ها سهمی از درآمدشان از فروش تراشه‌ها به ماینرهای این ارزها تامین می‌شود.
تراشه‌های حافظه‌ی فلش NAND و تراشه‌های حافظه‌ی DRAM متعلق به Micron در تجهیز سرورها و گوشی‌های هوشمند، از جمله جدیدترین آیفون‌ها به کار گرفته می‌شوند.
از طرف دیگر، سهام Micron ضربه‌ی بزرگی از گزارش روز دوشنبه خورد که در آن از مقامات چینی خواسته شده تحقیق و بررسی از تراشه‌ساز و شرکت کره‌ای سامسونگ و SK Hynix که ادعا می‌کنند "شواهد زیادی" از نقض قوانین ضد اعتماد دارند، را بیشتر کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه