کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ دي

تعداد ثبت اختراعات ایالات متحده پس از سال‌ها رشد و شکسته شدن رکورد آن در سال ۲۰۱۷، در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت. تجزیه و تحلیل منتشر شده‌ی IFI CLAIMS نشان داد که برنامه‌های پیش صادر شده‌ی منتشر شده که در انتظار تصویب توسط اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (USPTO) در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بوده‌اند، شاهد افت بوده‌اند. ۳.۵ درصد از کاهش اعطا مجوزها در سال ۲۰۱۸ را می‌توان به این موضوع نسبت داد. از آنجایی که برنامه‌های ثبت اختراع منتشر شده در سال۲۰۱۸ افزایش داشتند، بایستی انتظار داشت که این روند کاهشی موقتی باشد، و تعداد اعطا مجوزها در یک یا دو سال آینده دوباره افزایش پیدا کنند.
همانند ۲۶ سال گذشته، IBM رهبری اعطا مجوزهای جدید در سال ۲۰۱۸ را ادامه داد. این شرکت در سال قبل ۹۱۰۰ پتنت دریافت کرد که نسبت به ۲۰۱۷، یک درصد رشد نشان می‌دهد. سامسونگ با ۵۸۵۰ اعطا مجوز در ایالات متحده در ردیف دوم قرار گرفت. Canon، اینتل، و LG هم در ردیف‌های بعدی ایستادند.
در عین حال، شرکت‌های چینی به رهبری هواوی و BOE پیشرو این حوزه بودند. در حقیقت، چین تنها کشور در بین ۱۰ کشور برتر بود که در زمینه‌ی ثبت اختراع در کشور ایالات متحده شاهد رشد بود، تمامی دیگر کشورها، از جمله ایالات متحده روند کاهشی را تجربه کردند.
در سال ۲۰۱۸، آسیا با ۳۱ درصد بیشترین سهم ثبت مجوزها پس از ایالات متحده را داشت و پس از آن اروپا با ۱۵ درصد قرار گرفت. در این سال و به تفکیک کشور، ژاپن، کره جنوبی، و آلمان به ترتیب ۱۶، ۶.۵، و ۵ درصد افت پتنت در ایالات متحده را داشتند. سرزمین اصلی چین ۴ درصد یا ۱۲۵۸۹ پتنت را که ۱۲ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۷ بود، از آن خود کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه