کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۵ خرداد

اواخر هفته زمانیکه SoftBank قرارداد صندوق سرمایه‌گذاری‌اش با عنوان Vision Fund را با تأمین مالی 93 میلیارد دلاری از جانب شرکت‌های Apple، Qualcomm و Foxconn اعلام نمود، به طور سطحی سرمایه‌گذاری در Nvidia را هم فاش کرد. بلومبرگ گزارش کرد این سهام به ارزش 4 میلیارد دلار، در حدود۴/۹ درصد سهام شرکت Nvidia را شامل می‌شود و بنابر گفته‌ها این قرارداد SoftBank را چهارمین سرمایه‌گذار بزرگ بازار تراشه‌ها کرده است.
Vision Fund روز یکشنبه اعلام کرد که این صندوق از جانب گروه SoftBank حق در اختیار گرفتن سرمایه‌گذاری‌های خاصی چون قراردادهایی که در حال حاضر منعقد شده و یا موافقت برای به دست آوردن آن‌ها حاصل گردیده‌اند را خواهند داشت. سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در Nvidia و ARM بخشی از این برنامه‌ی ذکر شده است.
همانطور که اخیرا نوشته شده واحد پردازش گرافیکی Nvidia مسلما عامل هیاهو و سر وصدا در بازار هوش مصنوعی بوده است و هوش مصنوعی یکی از بخش‌های مورد توجه Vision Fund برای سرمایه‌گذاری است. اوایل امسال، Masayoshi Son مدیر عامل SoftBank عقیده‌ی شخصی خود را اینطور بیان کرد که دنیا در 30 سال آینده شاهد ظهور هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه