گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

در ژوئن 2016، ناسا 21 دانشمند را مأمور به طراحی کاوشگری برای جستجو و بررسی در Europa ( یکی از اقمار مشتری )، با تجسم اهداف علمی آن و نیز یافتن راه‌حلی برای آن درصورتی‌که این مأموریت امکان‌پذیر باشد، کرده است. بعد از حدود هشت ماه تحقیق، دانشمندان مأموریت خود را به اتمام رسانده و نتیجه‌ی آن را به آژانس فضایی تقدیم کردند. ساخت فضاپیمایی جعبه مانند با پاهایی بلند جهت دست یافتن به نشانه‌های زندگی درگذشته و حال.
دانشمندان معتقدند که پوسته‌ی پوشیده از یخ Europa، اقیانوسی از آب‌شور را در زیر خود پنهان کرده است. آن‌ها همچنین معتقدند که این اقیانوس در تماس با کف صخره‌ای و سیلیکات دریایی می‌باشد که منبعی حیاتی از عناصر و انرژی مورد نیاز جهت حفظ و رشد زندگی است. اقیانوس دیگری که با همچنین کف دریایی در تماس است، خارج از سیاره‌ی ما و بر روی انسلادوس، قمر زحل می‌باشد. این امر موجب می‌گردد Europa به دنیایی ایده‌ال برای کاوش تبدیل گردد، اگر خواهان یافتن گونه‌های حیات فرازمینی هستیم.
هدف بعدی کاوشگر آن است که آیا Europa دارای قابلیت سکونت هست یا خیر که این مطلب با بررسی  مواد غیر یخی موجود در آن آزمایش می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه