ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان

دولت استرالیا تخمین زده است پس از یک دهه از راه اندازی تجاری شبکه 5G در این کشور بین 1300 تا 2 هزار دلار به ازای هر نفر به تولید ناخالص داخلی این کشور افزوده می‌شود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتاطات (ایستنا)، از همین رو گام بعدی برای جذب نوآوری های گروه های علاقه مند به کاربردهای مختلف روی این فناوری را آغاز و اعلام کرده است کسب و کارهایی که کاربردهای تجاری جدیدی روی 5G را آزمایش کنند، حمایت خواهد کرد.
5G پلتفرمی برای ارتقا و رشد تولید است و پتانسیل آن برای محصولات جدید و بهبود یافته ضمن عرضه محصولات با کارآیی بیشتر و بهتر به معنی تاثیر و بازگشت اقتصادی شگفت انگیز آن در کوتاه مدت است.
بر همین اساس دولت استرالیا برای حمایت از کاربردهای مختلف 5G در آینده شامل اپلیکیشن های اینترنت اشیا که به ساخت اکوسیستم 5G استرالیا کمک خواهد کرد، 22.1 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند.
این پروژه ها به همه کسب و کارها در همه اندازه های کوچک و بزرگ برای آزمایش و توسعه اپلیکیشن ها، سرویس ها و محصولات 5G کمک خواهد کرد.
هون پائول فلچر، وزیر ارتباطات، امنیت سایبری و هنر استرالیا از همه گروه های علاقه مند به آزمایش این فناوری دعوت به همکاری کرده و گفته است: کسب و کارهایی که کاربردهای 5G را توسعه داده و منجر به ارتقای تولید شوند، از مزایای اولین اقدام کنندگان برخوردار خواهند شد و از همه شرکت های استرالیایی دعوت می کنم تا از مزایای اقتصادی فناوری های جدید دیجیتالی بهره مند شوند.
او افزوده است: سال 2021 سال 5G خواهد بود و سرمایه گذاری کشور در تست های اولیه 5G در راستای حمایت از این موضوع خواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه