محبوب ترین ها
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۱ خرداد

به گزارش زومیت، کارت گرافیک جدید انویدیا که مبتنی بر معماری امپر است، گفته می‌شود بیش از ۱٫۵ برابر توان پردازشی بیشتر از RTX 2080 Ti دارد.
پس از انتشار شایعات و گزارش‌های مختلف، انویدیا جدیدترین دستاوردهای خود را معرفی کرد. از میان دو کارت گرافیک جدید انویدیا، مهم‌ترین آن‌ها RTX 3080 Ti است که درواقع جانشینی برای مدل RTX 2080 Ti محسوب می‌شود. این کارت گرافیک انویدیا بر اساس پردازنده‌ی گرافیکی GA102 ساخته شده است و از ۱۰,۲۴۰ هسته‌ی کودا تشکیل می‌شود. چنین اتفاقی در حالی رقم می‌خورد که RTX 3090 از ۱۰,۴۹۶ هسته‌ی کودا برخوردار است تا همچنان سریع‌ترین کارت گرافیکی سری RTX 30 باقی بماند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۰ خرداد

پس از معرفی تراشه های سری AMD Radeon ™ RX 6900 XT و Radeon RX 6800 برای گیمینگ رده بالا این بار ایسوس از چندین کارت گرافیک جدید قدرتمند مبتنی بر تراشه AMD Radeon RX 6700 XT پرده برداری کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۴ خرداد

به گزارش دیجیاتو، گوگل بالاخره امسال پس از مدت‌ها می‌خواهد از تراشه اختصاصی‌اش با نام «WhiteChapel» در گوشی‌های پیکسل استفاده کند. حالا طبق اطلاعات جدید، تراشه اختصاصی گوگل با لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود و قدرتی کمتر از اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد داشت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲ خرداد

شرکت کوالکوم از تولید تراشه‌های فوق پیشرفته شش نانومتری اسنپ دراگون ۷۷۸ جی برای استفاده در گوشی‌های سازگار با شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه خبر داده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، شاید اینتل فکرش را هم نمی‌کرد که روزی AMD دوباره بتواند به جایگاه مناسبی در بازار دست یابد و موقعیتش در بازار را تهدید کند. اما AMD با پردازنده‌های رایزن توانسته بار دیگر در بازار بدرخشد و هر ماه سهمش را افزایش می‌دهد. حالا طبق جدیدترین آمار، سهم پردازنده‌های دسکتاپ رایزن در میان کاربران استیم تقریبا به ۳۰ درصد رسیده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، اینتل امروز از ۵ پردازنده عادی و ۵ پردازنده تجاری از نسل یازدهم پردازنده‌های سری H با اسم مستعار «تایگر لیک H» رونمایی کرد. هر دو گروه دارای سه تراشه هشت هسته‌ای و دو تراشه شش هسته‌ای‌ هستند. توان همه پردازنده‌ها ۳۵ وات است، به استثنای تراشه پرچمدار Core i9-11980HK که با توان ۶۵ وات کار می‌کند. این پردازنده‌ها قرار است در بیش از ۳۰ اولترابوک با حداکثر ضخامت ۲۰ میلی‌متر و بیش از ۸۰ ورک‌استیشن عرضه شوند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

تعدادی از بزرگترین شرکت‌های فناوری آمریکا از دولت این کشور خواستند تا بودجه‌ای قابل توجه را به حمایت از تولید انواع تراشه در داخل ایالات متحده اختصاص دهد.
به گزارش انگجت، این شرکت‌ها که اپل، گوگل و مایکروسافت نیز در میان آنها دیده می‌شوند با ابراز نگرانی از کمبود تراشه در بازار فناوری که منجر به کاهش تولید بسیاری از محصولات الکترونیک و کمبود آنها در بازار خواهد شد، هشدار دادند باید در این زمینه اتحادی میان شرکت‌های فناوری ایجاد شود تا تولید تراشه در داخل آمریکا افزایش یابد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت

کارخانه‌های خودروسازی اعلام کرده‌اند که کمبود چیپ یا تراشه کامپیوتری، تولید خودرو را با بحرانی جدی روبرو کرده است. هفته گذشته مدیران چند کارخانه پیش‌بینی کردند که این بحران به کاهش تولید و درآمد خودروسازان در سال جاری منجر خواهد شد.
دورکاری و ماندن مردم در خانه به دلیل بحران کرونا باعث شد تا سال گذشته تقاضا برای لوازم کامپیوتری بیشتر شد و در نتیجه مصرف تراشه‌ برای ساخت این لوازم افزایش یافت.

ادامه مطلب