موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۸:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

در گوشی کمپانی شیائومی اشکال مرموزی وجود دارد. در حال حاضر این گوشی یکی از برند های محبوب در جهان است و این موضوع سبب توجه بسیاری از کاربران شده است.
این باگ توسط یک دانشجوی هلندی رشته علوم رایانه و علاقه مند به مسائل امنیت گوشی پیدا شد اوسعی کرد تا علت  از نصب برنامه مرموز AnalyticsCore.apk  که به صورت پیش فرض بر روی گوشی های شیائومی وجود دارد را دریابد .وی در طی مصاحبه با روزنامه نگاران محلی گفت، در هنگام بررسی و جستجو در گوشی خودم متوجه برنامه ناشناخته ای شدم پس از دانلود آن متوجه شدم که برنامه مطلقا ربطی به گوشی من ندارد.
این برنامه چند روز بر روی گوشی کار می کرد و پس از تصمیم برای حذف آن، دستگاه اجازه حذف برنامه را نم یداد. این دانشجوی هلندی به دنبال روش حل این مشکل به سایت شیائومی مراجعه کرد، در قسمت پشتیبانی سایت به جستجو پرداخت اما  در این مورد توضیح خاصی پیدا نکرد.وی به کمپانی شیائومی چندین پیام ارسال کرد اما پاسخ مناسبی دریافت نکرد.ی پس از عدم کسب  نتیجه مطلوب شروع به یادگیری برنامه کد نویسی کرد ، در نتیجه موفق شد تا دریابد شیائومی با این برنامه به روز رسانیهای جدید سرور رسمی شرکت را کنترل و دریافت می نماید. در حین این عمل، این برنامه اطلاعات شناسایی دستگاه، از جمله IMEI، مدل گوشی و نشانی MAC، Nonce و Package name را به سرورهای شیائومی ارسال می کند.
او می گوید " هنگامی که به سرور شیائومی متصل می شوید به برنامه ای با نام Analytics.apk نمایان می شود و به صورت خودکار نیز بر روی سیستم عامل نصب خواهد شد. او اضافه کرد که ممکن است کاربر از نصب چنین برنامه ای هم در گوشی خود بی اطلاع باشد اما در لیست منو اپلیکیشن جدیدی نمایان می شود. در نتیجه هکر ها به راحتی و با استفاده از این گزینه می توانند به گوشی کاربران ورود و اطلاعات آنان را سرقت کنند. همچنین خود کمپانی نیز به راحتی تنها با تغییر پسوند فایل ها می تواند برنامه های مورد نظر خود را بر روی گوشی فرد نصب نماید. او می گوید تنها راه گریز از این موضوع این است که تمامی مسیر ها به دامنه شیائومی رادر گوشی خود مسدود کنید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه